Hoofdkantoor Prinsengracht 400/ 1016 JB / Amsterdam
info@academieartemis.nl/ 020 – 689 51 00
Styling> Carmijn Dura, Fotografie: Isabelle Bucx, Visagie> Zoë Dante, Model>
Babette Romeijn
Styling> Carmijn Dura, Fotografie: Isabelle Bucx, Visagie> Zoë Dante, Model>
Babette Romeijn
Een paar maanden geleden stuitte ik op een artikel van Woolly Magazine, een Amerikaans tijdschrift. De titel luidde: The new Dutch trend that’s better than ‘Hygge’ en de bijtitel was: “Introducing ‘niksen’, a philosophy of nothingness.” Ineens is er wereldwijd belangstelling voor het woord ‘niksen’. In Nederland zijn we, als we internationale media moeten geloven, massaal aan het niksen. Maar doen we dat nou wel echt?
Een paar maanden geleden stuitte ik op een artikel van Woolly Magazine, een Amerikaans tijdschrift. De titel luidde: The new Dutch trend that’s better than ‘Hygge’ en de bijtitel was: “Introducing ‘niksen’, a philosophy of nothingness.” Ineens is er wereldwijd belangstelling voor het woord ‘niksen’. In Nederland zijn we, als we internationale media moeten geloven, massaal aan het niksen. Maar doen we dat nou wel echt?
Het zit niet in onze calvinistische volksaard om te luieren. We hebben overvolle agenda’s en door de komst van het internet staan we altijd ‘aan’. Uit psychologisch onderzoek blijkt dat – mede door de stijging van het aantal burn-outs in Nederland – het van groot belang is om ook af en toe helemaal ‘uit’ te staan en de batterij weer op te laden.
‘Niksen: the Dutch art of doing nothing.’ is een mediacampagne voor Fatboy. Met hun doel: ontsnappen aan de dagelijkse routine en met hun iconische zitzakken kan het merk bij uitstek bewustwording creëren en ambitieuze starters inspireren en motiveren om wat vaker niks te doen. Want niksen past goed in de moderne levensstijl van minimalistisch en duurzaam leven. Het enige wat je ervoor nodig hebt is de zitzak.
06 55 30 23 95 / cardura@live.nl / www.carmijn-dura.com