De talloze vakantiefoto’s op social media, de al dan niet bewerkte selfies, de focus op sportieve prestaties en een gezonde levensstijl beïnvloeden het zelfbeeld van de vrouw. Hierdoor ontstaat er een behoefte aan bedekking, veiligheid en geborgenheid. Door het continu vergelijken met anderen, worden we steeds preutser. Hierdoor vindt een verschuiving plaats wat betreft de visie op schoonheid en sex appeal. Het sexy imago zal grotendeels verdwijnen en er wordt plaatsgemaakt voor een nieuw schoonheidsideaal: ‘covered beauty’.

Daarbij zorgt de toenemende bewustwording voor een steeds gezondere levensstijl. Hierbij worden de schadelijke bijwerkingen van de zon erkend. Men kiest er daarom liever voor om met mate van vitamine D te genieten en zich te beschermen tegen zonlicht. Dit zien we ook terug in de huidige badmode.

Hunkemöller’s huidige collectie past niet meer bij de hedendaagse trends en nieuwe visie op het schoonheidsideaal. Door middel van de collectie wordt op het nieuwe schoonheidsideaal ingespeeld. De swimwear collectie is zomer 2016 te zien in alle Hunkemöllerwinkels in Nederland en buitenland.

06 43 10 16 97 / a.m.dedreu@gmail.com