De arbeidsdeelname van vrouwen in Nederland blijft een kernpunt in het emancipatiebeleid. Vergeleken met de ons omringende landen is de arbeidsduur van de Nederlandse vrouw laag. Voor onze samenleving is het van belang dat het talent van deze (steeds hoger opgeleide) vrouwen beter wordt benut. Zo functioneren bedrijven beter met een evenredige vertegenwoordiging van mannen en vrouwen op hogere functies en zijn vrouwen financieel minder afhankelijk van partner of uitkering als zij een eigen inkomen genereren.

In een land waar archetypering en vooroordelen nog steeds orde van de dag zijn is het niet gek dat er ongelijkheid heerst tussen mannen en vrouwen op de werkvloer. Young Capital ziet de noodzaak van het oplossen van dit probleem en speelt hier op in door de campagne ‘It’s a girl thing’.

Op 8 maart is het internationale vrouwendag. Vanaf die dag start de campagne op tv. Een maand later zullen er ook abri’s door heel Nederland hangen en wordt er informatie over de campagne vergeven d.m.v. een ‘mirror wall’ op hoge scholen en carrière beurzen.

06 83 98 46 11 / anne-claire@hotmail.com

Styling > Anne- Claire Martens, Fotografie/Camera > Ivan Hedayat,
Modellen/Actrices > Eline Deen, Samantha van Tetering en Stephanie de Bie