Inez Ruiter / EMBRACE YOUR [ INNER ] GRAN – De Vintage Photo Booth in de winkels van Scotch & Soda legt de speciale band tussen grootouders en hun kleinkinderen op beeld vast. Bring your gran and capture the moment! In een intieme vintage setting komt het tot een gezellig samenzijn, wat mooie verhalen oplevert en met het geprinte beeld nog lang kan worden gekoesterd.

Lees meer

Aaja Di Vece / SEVDALIZA – Artist branding voor Sevdaliza met een showreel met een videomix van haar werk tot nu toe.

Lees meer

Afke Kunja / Alliance – is de campagne voor de lancering van de collectie Winter 2015/ 2016 van Jan Boelo, een modelabel voor krachtige mensen met een eigen stijl en sterke persoonlijkheid.

Lees meer

Amanda Treep / DOODGEWOON – Een inspiratieboek waarmee uitvaartverzorger Yarden mensen wil inspireren om bewust na te denken over het afscheid.

Lees meer

Amber Josephine van Dillen / Sjö poRSlin- Een duurzaam wegwerpservies voor IKEA voor bewuste levensgenieters. Een product met de doelstelling om tijdens evenementen en eetmomenten het produceren van afval te verminderen.

Lees meer

Amy ter Burg / MINUSCULE – Deze campagne is bedoeld voor de (bewuste) levensgeniet(st)er in de leeftijd van 22-27 jaar, om bewustwording te creëren over het dagelijks gebruik van micro- plastics in verzorgingsproducten.

Lees meer

Anke Michelet / XY – XY is een brandextension voor het Nederlandse modemerk Vanilia gericht op de moderne, trendbewuste en ambitieuze man.

Lees meer

Annabelle van Doorn / WEAR – Het overgrote gedeelte van de kleding die wordt geproduceerd, zeker waar het massa segment betreft heeft weinig oog voor de productiekant.

Lees meer

Anne Marije de Dreu / COVERED – Een swimwear collectie voor Hunkemöller. Deze collectie is ontworpen voor de bewuste generatie vrouwen.

Lees meer

Anne Rohof / B-SIGHTS-THE SILVER LINING – een pop-up museum ‘to healthen your mind’, met een maandelijks wisselend thema en locatie.

 

Lees meer

Anne van der Linden / Layered Protection –
Een collectie opbergmogelijkheden voor mobiele telefoons voor het bedrijf ADOPTED.

 

Lees meer

Anne van Lieshout / FOR CITY LOVERS  is de nieuwe campagne voor de Achensa City Car,
speciaal ontwikkeld voor Mango Mobility, dé specialist in elektrisch vervoer tot
45 km/u in Nederland.

Lees meer

Anne-Claire Martens / It’s a girls thing – Een mentaliteitscampagne door het uitzendbureau YoungCapital, gericht op Generation V, om hen te stimuleren hun talenten in te zetten op de arbeidsmarkt.

Lees meer

Annieck Bilder / YES, WE ARE THE SH*T – Een media campagne voor GLAMCULT, rond een serie korte film portretten. Ontwikkeld om Generatie Z met een frisse blik te laten kijken naar de heden- daagse social media cultuur.

Lees meer

Anouk Allemand / Imperfection/Realisme – Een foto campagne gericht op imperfectie in de mode voor United Colors of Benetton. Het concept boek dient als inspiratie boek, waar Benetton geïnspireerd door kan raken voor zijn collecties en campagnes.

Lees meer

Ashley Deighton / Bara vara fjällräven – De Bara Vara collectie is een brandextension gericht op de vrouwelijke millennial (geboren tussen 1980-1994), voor het outdoor merk Fjällräven. Fjällräven biedt outdoor kleding en rugtassen aan, maar geen casual modecollectie.

Lees meer

Sterre van der Zwan / Avonden aan zee – Een textiellijn ontworpen voor de HEMA, bestaande uit een tafelkleed en servetten voor de werkende mens. Met ‘Avonden aan zee’ voor de HEMA, wordt een avondritueel aan tafel gecreëerd en sluit je de dag ontspannen af.

Lees meer

Ayse Cakmak /Ayse – ‘Ayse’ is een kledingcollectie voor vrouwen die past binnen het concept van ‘Ethnic Chic”.

Lees meer

Barbara Dolk / PAS DE NOM-Een inspiratieboek waarin traditionele ambachten en vergeten technieken de basis vormen voor een inspirerende mode prognose voor Filippa K.

Lees meer

Brenda Braas / Lidlogisch – Lidlogisch is een nieuwe biologische lijn voor Lidl. Hiermee worden producten zoals melk, brood en aardappelen in een nieuw daglicht gezet.

Lees meer

Carine Veldhuisen / Ontdek je Stijl – Niet langer zullen winkels worden opgedeeld in productgroepen, maar worden vormgegeven in stijlgroepen. Voor Wehkamp is een ruimte ontwikkeld waarin beleving centraal staat die is gebaseerd op stijlgroepen.

Lees meer

Carline de Boer / Circulation – Anecdote is een jong Nederlands merk opgestart in 2008, een merk met de mooiste breisels in een breed scala van kleuren, van hoge kwaliteit en dat alles voor een goede prijs.

 

 

Lees meer

Carola Kraaijeveld / The New Ero – ‘The New Ero’ betreft een aanzet tot een home- en sleepwear collectie voor American Vintage.

Lees meer

Caroline Hengst / Vingerfood – Een vingerfood lijn voor de Hema waarbij nostalgie en health gemixt worden tot een food product van nu voor zowel jong en oud.

 

Lees meer

Charelle van den Berge / Expedition 360 | 365 – Expedition 360 | 365 is een trans disciplinaire retailomgeving voor het online reisplatform Bohemian Birds.

Lees meer

Cheyenne van den Berg / Sous vêtements by Hunkemöller   –  Een nieuw merk met een rustige, cleane en innovatieve uitstraling bedoelt voor een nieuwe doelgroep voor Hunkemöller. Het gaat om de moderne vrouw die behoefte heeft aan rust, ook wel Be-ijveraar genoemd.

Lees meer

Christianne Bruin / AWEAR – KEEP HUMAN TOUCH – De ring Awear is een sieraad ontwikkeld voor Tiffany Co en Intel voor vrouwen met ambitie die bewust met hun gezondheid omgaan.

 

 

Lees meer

Cindy Holla / Volkskrant Calendar – is een inspirerende, grappige en stijlvolle scheurkalender voor Volkskrant Magazine.

Lees meer

Coco Bosma / The rebel perspective – Een trendboek met een boodschap. ‘The Rebel Perspective’ voor seizoen 2016 wil respect en aanzien creëren voor de babyboom generatie.

Lees meer

Corianne Roukens / Collaboration  –
Een multifunctionele collectie voor De Bijenkorf, ontworpen voor de drukbezette vrouw.

Lees meer

Cynthia Kha / Hide & Seek – Hidden Personality – Een nieuwe productlijn van persoonlijkheidstesten van Aésop, gericht op het vrouwelijke publiek wat bij Aésop komt.

Lees meer

Danique Holla / Tuinmarkt – Een tijdelijke pop-up moestuin van LandMarkt die ambacht, vrijheid en samenwerking uitstraalt. De consument is hiernaar op zoek in deze snelle stressvolle maatschappij.

Lees meer

Denise Ruigrok van der Werven / Isolate, Collect & Assort – Een dameslijn voor MUJI gericht op vrouwen die zich thuis voelen in een minimalistische leefomgeving, met hier en daar een verrassend element.

Lees meer

Denise van Schie / KOOKKENNISSEN – Een kookafdeling voor Albert Heijn, waar mensen elkaar ontmoeten, samen koken en eten. Het doel van de kookafdeling is mensen face to face in contact te brengen.

Lees meer

Dido Mani / HOME|STAY – is een multidisciplinair journal over cultuur, esthetiek, kritisch en
creatief denken, geïnitieerd door het Nationaal Museum van Wereldculturen.

Lees meer

Drifa Baljet / Thank God it’s summer – Een bewegingsinitiatief gesponsord door MTV Nederland. Bij dit festival zullen de Digital Natives a.k.a 12 t/m 16 jarigen, gestimuleerd worden om meer te bewegen.

Lees meer

Eline Hogeveen / Airbnb – ‘Airbnb Metrople’ is een brug tussen de jonge reiziger en de lokale cultuur.

Lees meer

Eline van Wijngaarden / LIMITS OF SPACE – Een voorstel voor een collectie kamerschermen voor Luxaflex. De collectie is geïnspireerd op tactiliteit en wil met de zintuigelijke beleving van het materiaal een gevoel van ontspanning oproepen.

Lees meer

Elize van Hattem – #IKBENVROUW. Sinds de vrouwenemancipatie hebben vrouwen meer keuze en mogelijkheden om hun leven in te delen zoals zij willen, dit brengt vrijheid met zich mee

Lees meer

Ellen Breedveld/H&M SWEETCORNER- De H&M Sweet Corner is geïnspireerd op de H&M Trend collectie. Beide sluiten naadloos op elkaar aan door de combinatie van trends, signature H&M designs en onweerstaanbare sweets zoals taartjes en gebak.

Lees meer

Emma Ferwerda / Bodycare for Humans – Een gender neutrale productlijn voor The Body Shop International.

Lees meer

Eriënne Appels / Humoristic Playground – Een festival waar jong volwassenen zich net zo zorgeloos als kinderen kunnen uitleven, waar ze zich kunnen terug trekken uit de maatschappij en even niet hoeven te voldoen aan de eisen en verwachtingen die tegenwoordig aan hen worden gesteld.

Lees meer

Esmee Bekker / MANIFEST YOURSELF – Een mediacampagne ontwikkeld voor het kledingmerk Levi’s. Levi’s is al vernieuwend sinds zij in 1873 de eerste jeans lanceerde.

Lees meer

Eva Lindfors / THE NEW LUXURY – Een tafellamp die connectie en ontdekking bevordert door tijdelijk de afleiding van internet en social media te verwijderen.

Lees meer

Fabienne Lindenbergh / Albert Heijn –  KRACHTVOER, een lijn van gezonde Albert Heijn producten voor kinderen in de leeftijd van 11 tot 14 jaar.

Lees meer

Femke Bakx / CARE & CONTROLE – Een winkelconcept voor het cosmetica merk VICHY waar aandacht voor schoonheid centraal staat.

Lees meer

Femke Haagsma /NECESSITIES – Het merk waar de collectie- en inspiratieboeken voor gemaakt zijn, is GOLDSIGN. Een  Amerikaans jeansmerk die op dit moment alleen (denim)broeken maakt.

Lees meer

Femke Hofhuis / Kenzo – Een decoratief kamerscherm voor het merk KENZO, als reactie op de kille en emotieloze technologische samenleving, gericht op generatie Y (25 – 35).

Lees meer

Fleur Hoogeveen / N° (Number)– Een krant van Nivea voor de moderne vrouw in de leeftijd 50-65 over de schoonheid van ouder worden.

Lees meer

Fleur van Bentum / De pop-out box – De pop-out box is een activeringscampagne voor CJP. CJP brengt met deze campagne kunst en cultuur naar de jongeren toe.

Lees meer

Fleurine Brouwer / WE INTIMATES – OBJECTIFIZE – Een nieuwe collectie voor WE Fashion die jonge, werkende vrouwen de mogelijkheid biedt zich een persoonlijkheid aan te meten die zij zelf graag uit zouden willen stralen.

Lees meer

Floor van Gils – Linda Shop – Leegstand in panden van de binnenstad van grote steden is in de afgelopen jaren alleen maar gegroeid.

Lees meer

Frank Martens / ‘Behind Our Clothes’ – Een verhalend, inspirerend koffietafelboek dat de andere kant van onze hedendaagse mode laat zien. Op een ietwat gruwelijke manier worden de feiten op tafel gelegd, wat ons zal laten nadenken over grote, commerciële winkelketens.

Lees meer

Fransje Calf / Modemerk COS – Lanceert een campagne in samenwerking met Het Nationale Ballet waarbij mode en dans op een vernieuwende manier samenkomen.

Lees meer

Frederieke Ridder / Nieuw Land Scenario’s – een expositie voor het Nieuw Land Erfgoedcentrum in Lelystad ontwikkeld voor Flevoland in de toekomst.

Lees meer

Frederique van Gelder / Intrastadstuin– Het nieuwe concept Intrastadstuin laat een moderne variant van tuincentra zien in de toekomst. Intrastadstuin is een store waarin de belevenis en innovatie van materialen voorop staat.

Lees meer

Gaby Waltman / IRIS – Een trendvisie boek gericht op textiel voor het jaar 2017/2018. Het is een boek voor de vrouw die behoefte heeft om de essentie van haar leven terug te vinden.

Lees meer

Gwen de la Haye / ZONDE!– is een thema maand tegen voedselverspilling ontwikkeld voor Ekoplaza. Tijdens deze thema maand leren kinderen tussen 8-10 jaar wat voedselverspilling is en hoe zij hier iets tegen kunnen doen.

Lees meer

Hannah Breaken – Een ode aan mijn vader. In de tijd van ontspullen, worden ervaringen belangrijker dan spullen. Als een dierbare overlijdt zijn de spullen dat wat hij achterlaat.

Lees meer

Hannah Hoek / FUNGI/FABRIC– Vloerkledenproducent DESSO komt met een nieuwe collectie innovatieve en duurzame wandkleden waar de bewuste stadsbewoner zijn eigen oesterzwammen op kan kweken.

Lees meer

Hanneke Eilander / Bijzonder alledaags- Een collectie van papieren paneelgordijnen, geïnspireerd op het alledaagse in het leven, met als doel de schoonheid en de waarde ervan zichtbaar te maken. Bijzonder Alledaags is gemaakt voor mensen die graag meer willen genieten in het leven, en stil willen staan bij de alledaagse dingen in ons leven.

Lees meer

Harriet Mbonjani / De Et(h)er – Een servies voor Ittala dat inspeelt op de huidige groeiende behoefte aan “mindful” leven.

Lees meer

Eline Bijman – Imperfecte perfectie. Hoe brengen we schoonheid terug in massaproductie? Tijdens een zoektocht naar nieuwe waarden werd ik geïnspireerd door de veranderlijke, tijdloze schoonheid van de natuur. We ‘zorgen’ niet meer voor producten die we aanschaffen, daardoor hechten we er ook niet meer aan.

Lees meer

Indi Bijnen / Manipulation – Een inspiratieboek met artworks en dessins voor de sportbranche, geïnspireerd op het menselijk lichaam, insecten, planten en vissen.

Lees meer

Inez Naomi Correa Alves / Modern Tribe x Nike Tribe – Het prognose boek ‘Modern Tribe’ en haar commerciële kindje ‘Nike Tribe’ laten het proces zien van prognose naar concept.

Lees meer

Ingrid Hamels / TINY HOUSE MOVEMENT: HET WATERLAND HUISJE – brengt een andere manier van leven onder de aandacht. Het leven in een kleine, functionele en mobiele woning die alle faciliteiten bezit waar men primair behoefte aan heeft.

Lees meer

Iris Evelyn Bos  – Echtkraanwater is een nieuwe productlijn voor HEMA om het drinken van kraanwater te stimuleren.

Lees meer

Iris Gelling / The New Human – Een special edition in vorm van een trendboek gericht op kleur, leer en dessins voor het merk Goosecraft, bedoeld om het merk vernieuwing, inspiratie en exclusiviteit te bieden.

Lees meer

Iris Hurenkamp / 17/7 – Een app, genaamd 17/7, ontwikkeld voor de moderne vrouw voor het tijdschrift JAN. De app biedt vrouwen de kans om in 17 minuten op de hoogte te zijn van 17 verschillende onderwerpen, 7 dagen per week.

Lees meer

Iris Meidertsma / Pure Intuition – De ‘special basics’ van Sissy-Boy zijn eerder basic dan speciaal te noemen. Met een nieuwe lijn van tops en jurken die is geupdate met authentieke prints en ambachtelijke details wordt de jonge vrouw verleid om haar outfit bij Sissy-boy te kopen.

Lees meer

Isabeau Sieraad / Milk&Honey – is inspiratie voor de capsule collectie voor O’Neill. De collectie bestaat uit vier thema’s en richt zich op meiden die van surfen en reizen houden.

Lees meer

Isabelle Heijhoff / Suitsupply – Suitsupply is een keten voor mannenmode, gespecialiseerd in maatpakken en kostuums.

 

Lees meer

Isabelle van den Brekel / Vilt-it – Een collectie vloer- en wandkleden waarbij men zelf het patroon en de vorm kan bepalen. De naam Vilt-it zegt het al : het materiaal, hoge kwaliteit vilt en het product kan door de gebruiker zelf toegepast worden.

Lees meer

Isley Martodihardjo / Philips – Deze lichtspiegel kan worden opgelicht door middel van een sensor en app.

Lees meer

Jamy van Strien / Involve Me – Een collectievoorstel dat het merk Zoe Karssen een upgrade geeft wat betreft vormen, stoffen en gedachtegang.

Lees meer

Jasmijn Boots / EVENUIT- Evenuit is een offline ruimte voor NRC Next. Een ruimte om je terug te trekken uit de digitale wereld. 

Lees meer

Jeanna Androsowa / ALTERNATIEF TEXTIEL –  is een nieuw soort textiel ontwikkeld voor Ten Cate.  

Lees meer

Jellena Virt / Claim your spot – ‘Claim your spot’ is een nieuwe collectie met in- en outdoor kleden voor Sissy-Boy.

Lees meer

Jennifer Duursma – BLACKBOX. We gebruiken dagelijks ons mobiele apparaat voor allerlei doeleinden maar wat er achter het scherm schuilgaat, is voor velen van ons een mysterie.

Lees meer

Jil Otten / (K)AF VAN HET KOREN – Een lijn van 4 producten voor Marqt waarbij de hoofdbestanddelen van ons huidige basisvoedsel vervangen worden door insecten.

Lees meer

Jill van Ruiten / L’UNIEK – is een uitgave van LINDA. magazine voor de nieuwe generatie ouderen. Het is een magazine dat aansluit bij de behoeften van de nieuwe generatie ouderen die volop in het leven staan en zich jong voelen.

Lees meer

Joëlle de Visser / Schoonheidsfoutje? – Een boek voor het Self-Esteem project van Dove, gericht op puberende meisjes van 12 tot 15 jaar. Zij leren door middel van dit boekje om op een positieve en luchtige manier met hun ‘imperfecties’ en onzekerheden om te gaan.

Lees meer

John Kemperman / Transforming – Een moderne collectie voor het merk Claudia Sträter. Strak, clean en met een touch of glamour. De collectie maakt het mogelijk om moeiteloos te transformeren van zakelijk naar vrije tijd.

Lees meer

Jorinde Krudde / MAKRO LIMITED – een geheel nieuw winkelconcept voor groothandel MAKRO met een beperkt aantal artikelen om mensen te beschermen tegen spijtaankopen.

Lees meer

José Mollen / FADE –   Ontour, een jong en eigenzinnig mannenlabel, heeft drie mannencollecties voor winter 2015-2016 ontwikkeld. Voor de man die erop uit gaat, grenzen verlegt, de wereld wil ontdekken en hierdoor zichzelf ontplooit.

Lees meer

Josje Bes / Stick to your style – Drie tijdsperiodes, drie unieke dessin-stickerboeken voor Ikea, gebaseerd op de jaren ’30, ’70 en ’80. Deze IKEA-boeken bieden uitkomst voor de student die houdt van verandering maar simpelweg niet elke maand nieuwe meubels kan of wil kopen.

Lees meer

Kaman To / Take a break and feel good – Mannen zijn zich steeds meer bewust van hun gezondheid. Voor Douwe Egberts is een nieuwe, exclusieve theelijn ontwikkeld, gericht op mannen.

Lees meer

Kim Lemaire /ASICS, YOUR OWN RELIGION – is een nieuwe campagne voor het sportmerk ASICS.

Lees meer

Kim Meijer -WIJ WEVEN is een ‘social responsible’ designproject dat vluchtelingen in contact wil brengen met onze samenleving.

Lees meer

Kim van Veenendaal / The way to your own happiness – The way to your own happiness is een winkelconcept, gerealiseerd door de overheid, speciaal voor mensen die graag lekker in hun vel zitten.

Lees meer

Kimberley Eigenbrood / Flyopener, inspiration around the world – Met Flyopener, inspiration around the world lanceert KLM Royal Dutch Airlines een nieuw concept dat de avontuurlijke reiziger uitdaagt.

Lees meer

Kirsten Houben / The Sense Traveller – The Sense Traveller is een conceptboek ontwikkeld voor Jamin met als doel nieuwe mentaliteitsgroepen aan te spreken door hen beleving aan te bieden.

Lees meer

Kitsty van Breemen/BECAUSE.. WE’RE BASIC, YOU’RE NOT- Een styling kit voor het merk American Apparel om de basic kledinglijn een persoonlijke touch te geven.

Lees meer

Kitty Clement / Wabi Sabi: de schoonheid van imperfectie – Een vrouwencollectie voor de eigenzinnige, creatieve, werkende vrouw tussen de 30 en 50 jaar, gebaseerd op een oude Japanse traditie Wabi Sabi.

Lees meer

Larissa Planken / MOMENTS OF IMPACT – is een inspiratieboek voor Philips en een capsule collectie gebaseerd op samenwerking tussen Philips en The North Face, waarin het draait om de samensmelting van wetenschap, mode en de toekomst van technologie in sportswear.

Lees meer

#STANDUPFORWOMEN – Laura van de Wiel  Anno 2017 is seksisme nog steeds dagelijkse kost en gebeuren er nog steeds incidenten die voortvloeien uit seksuele intimidatie.

Lees meer

Laure van Hijfte / Lost Soul – Lost Soul is een tentoonstelling georganiseerd door Cereal Magazine. Deze tentoonstelling biedt een oplossing voor de massa karakterloze kleding in onze maatschappij.

Lees meer

Laurie Kolen / Conscious – is een kindercollectie voor jongens van 6 tot en met 8 jaar voor het bedrijf Kuyichi.

Lees meer

Leanne Ruijs / Snoepen maar dan gezond! – Doormiddel van geïllustreerde recepten en spelletjes leren zij op een positieve manier over gezond eten, groente en fruit.

Lees meer

Leoni Anholts / The anatomy of a recipe – Een dominospel met bijbehorend receptenboek, bedoeld voor vader en zoon. Het spel biedt de mogelijkheid om op een speelse, laagdrempelige manier tijd met elkaar door te brengen.

Lees meer

Lianne Koster / IKEA LAB – waar het IKEA Restaurant stopt, gaat IKEA Lab verder. Een vernieuwend foodconcept met de toekomst van het voedsel en de veranderde behoeften van de consument in het vizier.

Lees meer

Lidewij Smeur / Kairos thee-moment – Het Kairos thee-moment is ontworpen voor Sissy Boy Homeland, voor the green digitals een sub-groep binnen de homo digitalis mobilis.

Lees meer

Lieke Alblas / HELDENDADEN – is een educatieve game experience voor het Museon in Den Haag. De doelgroep zijn Frontrow Kids van 8 t/m 11 jaar.

Lees meer

Lieke Willemsen / Meeting in the middle – Een set van twee elektronische dobbelstenen gemaakt voor de jonge nomaden die steeds vaker een lange afstandsrelatie hebben.

Lees meer

Lili Nasibova / Delusions – Een collectie ontwikkeld voor Esprit lente/zomer 2016, gericht op vrouwen in de leeftijdscategorie van 25 tot en met 40 jaar.

 

 

Lees meer

Lilian Brijl / React to Protect – is een conceptboek ontwikkeld voor het bedrijf Urban Outfitters voor de creatieveling tussen de 18 en 30 jaar oud.

Lees meer

Linda Vogel / Scented Heavy-Weight Blankets – De Scented Heavyweight Blanket voor Herbivore Botanicals is ontwikkeld voor mensen die last hebben van stress en moeite hebben om te ontspannen. Dankzij de Scented Heavyweight Blanket kunnen deze mensen bewust een rustmomentje nemen.

Lees meer

Lisa Bernson – Reflect on your reflection Om in te kunnen spelen op het hoge aantal burn outs onder starters, lanceert de Bijenkorf het inspirerende event Reflect on your Reflection. Het conceptboek geeft weer hoe het event zich als totaalconcept zal manifesteren in het warenhuis.

Lees meer

Lisa Brinkman / SUBURB WARRIOR-XXX is een vernieuwd concept voor het Nederlandse merk Mexx. Gericht op de jonge vrouw. Mexx is van oorsprong een Amsterdams bedrijf en deze collectie gaat dan ook terug naar de roots van het kledingmerk.

Lees meer

Lisa Huiberts / Curiosity – is een brand extension voor Sissy-Boy die zich richt op tweens.

Lees meer

Lisa Maria Rutten /Techno-Tease – is een T-shirt lijn die ambacht en technologie met elkaar verbindt.a

Lees meer

Liset Herrewijn / LuxaFlexAbility Vernieuwde raambekleding voor Luxaflex in de vorm van paneelgordijnen, met als doel een beleving en sfeer te creëren in een ruimte (thuis).

Lees meer

Liza de Vries / Trek! – Een functioneel boodschappenconcept gericht op eenpersoonshuishoudens van personen tussen de 25 – 35 jaar. Het gevarieerde aanbod van archetype producten voorziet in de basisbehoefte van 1 persoon.

Lees meer

Liza Wassenaar/ Rekken en strekken – is een concept om de raamprostitutie op de Amsterdamse Wallen te herdefiniëren.

Lees meer

Lizzy van der Ligt / Sandro – Als brand extention voor het Franse modehuis Sandro is er een trend magazine ontwikkeld.

Lees meer

Loes Carpay / ALLES MAG NIKS MOET- Een keuze uit drie themakamers door Golden Tulip voor de individuele babyboomreiziger die ter plekke de kamer naar eigen smaak kan inrichten. Dit door middel van keuzes uit accessoires, gordijnen en een groot schuifspel aan de muur met verschillende dessins.

Lees meer

Lotte Kerling / Chupa Chups lab – Chupa Chups brengt een ‘lab’-kit op de markt. Hiermee kunnen kinderen zelf gezonde lollies maken samen met de hulp van hun ouders.

Lees meer

Malon Tolenaars – Vogels Groene Apotheek Een doe-het-zelf medicijnpakket van het merk A.Vogel, waarmee de zelf- en gezondheidsbewuste consument grip houdt op de eigen gezondheid.

Lees meer

Mandy Bos / Miss Etam for me – Persoonlijke kleur en- stijladvies voor de Miss Etam klant.

Lees meer

Mandy Miezelmoe / Rituals Insense – Voor de Rituals City Spa is er een experience ontwikkeld in de vorm van een workshop, de Insense Boost. 

Lees meer

Marcella Uphof / Barely There Een scented modecollectie waarbij geur gelinkt is aan verschillende persoonlijkheden als merkextensie voor het parfummerk Byredo.

Lees meer

Maria Mihailova / Emotional Journey – Een nieuwe collectie voor het merk Vanilia gebaseerd op vertaling van de huidige trends, het tijdsbeeld, de maatschappelijk ontwikke- lingen en passend in het concept van het merk.

Lees meer

Marieke van Gasteren / VOLKSwall – Een wandinstallatie voor het Volkshotel waarin gasten iets voor een ander kunnen achterlaten ter inspiratie.

 

Lees meer

Marieke Velthuis / MEESTERS BLAUW –  is een serie van vijf keramieken borden ontwikkeld voor
de winkel van het RIJKSMUSEUM.

Lees meer

Mariëlle van Velde / My name is Gen – Een herenkledinglijn voor American Apparel voor de moderne man die afwijkt van de standaard norm. Een kledinglijn met als doelstelling een nieuwe norm aan de Gender code te geven.

Lees meer

Marjolein Meulendijks / WERELDKAMERS WERELDKAMERS is een reizende expo-store die op wisselende, exclusieve locaties wordt gerealiseerd.

Lees meer

Marleen van der Leek/ Marqt – Cook & Connect is een food en ontmoetingsconcept georganiseerd door Thuisafgehaald en Marqt.

Lees meer

Marloes Bronkhorst / Oilily’s Primrose Collectie – S/S 2014 – Een inspiratie stijlboek voor een nieuwe modecollectie van een eigenzinnig Nederlands bedrijf : Oilily.

Lees meer

Marloes van Mameren / THE ULTIMATE – INTO THE HOOD THE ULTIMATE – INTO THE HOOD is een conceptboek voor Pirate Creative Direction met het doel een eigen, unieke, lifestylebrand te creëren.

Lees meer

Marry Broersen / KOOP WAAR – is ontwikkeld voor WAAR. In tegenstelling tot Waars duurzame
cadeauwinkels met een breed assortiment, wordt in deze winkel gefocust op 1
product.

Lees meer

Maudy Strooper / REBOUND REBOUND is een inspiratieboek voor een kledingcollectie voor het Nederlandse sportmerk Robey.

Lees meer

Maxime Granneman / FoodLovers FoodLovers is een Food festival, georganiseerd door Pepper, voor singles, die doormiddel van liefde voor hetzelfde type voedsel hun partner kunnen vinden.

Lees meer

Meike Heijnens / ComeClean – Een nieuwe lijn van Diesel, geïntroduceerd in een Pop up store. ComeClean staat volledig in het teken van het customizen van het ‘imperfecte’ kledingstuk.

Lees meer

Merel Viser / Bloemen uitgelicht – Voor de Bijenkorf, die over een aantal jaar 150 jaar bestaat, wordt een tijdelijke winkel ingericht waar bijzondere en stijlvolle bloemen worden uitgelicht.

Lees meer

Michiel Helmond / Manipulate your Habitat –  is een collectie roomdividers ontwikkeld voor Habitat.

Lees meer

Mimi Steijaert / Airbnbuddies – Een interactief platform en krant voor Airbnb waarmee mensen in staat worden gesteld nieuwe verbindingen te leggen.

Lees meer

Mireille Woortman/ De Cover-up Collection – is een conceptueel ontwerp voor Droog Design. De collectie bestaat uit vier gepersonifieerde lijkwaden die tijdens het leven als doodgewone woonobjecten gebruikt kunnen worden.

Lees meer

Nadia van den Kommer / re / cover – Een productlijn van multifunctionele covers voor het Deense interieurmerk HAY, gericht op jonge ambitieuze mensen die een hectisch leven leiden.

Lees meer

Nadine Postema / Sense of Sympathy – LikeThis is een merk dat meer vrolijkheid in de modewereld wil brengen. Stijl en pasvorm zijn belangrijk, maar er moet wel altijd een twist zichtbaar zijn. 

Lees meer

Naomi Arnoldussen / Mooi van binnenuit – The Body Shop introduceert de productlijn Body Bites, speciaal ontwikkeld voor de moderne 50-plusser. Deze doelgroep voelt zich nog jong en energiek, maar hun uiterlijk verouderd desondanks.

Lees meer

Nicky Senft / The process of becoming – Een campagne voor het Nederlandse lingeriemerk Livera waarin een Puur & Eigen imago wordt gepresenteerd.

Lees meer

Nicole Portier – NIVEA I(a)MPERFECT CAMPAIGN Een campagne waarin NIVEA voor eens en altijd wil afrekenen met de ‘mooie mensen mentaliteit’ en wil aantonen dat producten voor iedereen zijn ongeacht uiterlijke diversiteit.

Lees meer

Nicole van der Aa – What WE see is what you get – We leven in een prestatiegerichte maatschappij waarin het streven naar perfectie de boventoon voert, ook op het gebied van uiterlijk. Maar er is een tegenbeweging gaande die laat zien dat uiterlijke imperfectie jou maken tot wie je bent, een uniek mens.

Lees meer

Niels Ploeg / Project Baby X – Project Baby X is een campagne voor de speelgoedafdeling van warenhuisketen Selfridge & Co.

Lees meer

Nikita Woudenberg / Morning essentials – Een brandextention voor het merk Dove, bestaande uit tablewear, homewear, beauty en een magazine. Deze collectie is ontwikkeld voor vrouwen met een druk bestaan.

Lees meer

Nooshin Alborzi / Queen of Culture – Een kledinglijn voor het schoenenmerk Steve Madden met als thema Feminine versus volume.

Lees meer

Pascale de Koning / IDENTITY – is een haarspray van L’Oréal Paris voor consumenten vanaf 20 jaar.

Lees meer

Paulien de Haas / FOUR the sake of food  FOUR the sake of food is een spel ontwikkeld voor Verstegen; spices and sauces. Het product bestaat uit zes kwartetspellen (gelinkt aan wereldcontinenten), een receptenboek en Verstegen kruiden.

Lees meer

Pauline Rondeltap – MOVE IT. MOVE IT is een frisse, enthousiaste en leerzame reis door Nederland ondersteund door een platform en ontwikkeld voor de NS

Lees meer

Philine de Beijer / speelfood – een gezonde en smakelijke 3D geprinte snacks voor kinderen van 4 tot 9 jaar, verkrijgbaar bij de Hema.

Lees meer

Priscella Nelom / Down to earth – Er gebeurd veel in onze maatschappij, de economische crisis heeft lange tijd gezorgd voor een negatieve spiraal, maar het is tijd voor verandering. Door bepaalde tegenslagen worden we ons bewuster van andere waardes, niet blijven kopen maar anders omgaan met wat er al is, en ook met elkaar delen.

Lees meer

Quirine Beukers / Mythical muse – De wereld ondervind een grote verandering door de opkomst van de digitalisering. Hier gaat de maatschappij op verschillende manieren mee om.

Lees meer

Rabia Mohammadi / Herbal moments – In de conceptstore Herbal Moments van cosmetica merk Rituals… waan je je op de Oosterse markt waar je diverse kruiden en specerijen vindt.

Lees meer

Rachel Mailuhu / Facebook – “Enjoy the moment, share later” is een campagne voor Facebook. Dit in de vorm van abri’s, een filmpje en een Facebook pagina.

Lees meer

Rachelle Vork / Freedom of individuality – Dit inspiratieboek voor Australian clothing geeft de mogelijkheid om input te geven aan een van de grootste uitdagingen van de jonge generatie, de noodzaak om zich af te vragen wat kleding voor de identiteit doet en de connectie tussen het individualiseren van vroeger en nu.

Lees meer

Rebecca Hilbers / TechNOlogy Experience – een samenwerking tussen BNN en Sire. Met behulp van deze experience zal een jonge doelgroep worden aangesproken die in de ban is van technologie.

Lees meer

Renée Alting / Sigh – SIGH is een vrijetijds kledinglijn voor het merk 4.collective met comfortabele kleding die niets onder doet aan de moderne kleding van het merk.

Lees meer

Rianne Boon / Fearless – Een kledinglijn met sportinvloeden voor het Deense urban en sporty street merk HUMÖR. Gericht op de sportieve modebewuste jonge vrouw.

Lees meer

Roanne van Oosterom / Don’t hate what you don’t understand – Hoe modern we nu ook leven, en hoe multicultureel we onze samenleving ook noemen, er is nog steeds sprake van discriminatie en racisme.

Lees meer

Roos Lindhout / HEMA – EénBoterham is een biologisch en gezond foodconcept van de Hema voor eenpersoonshuishoudens in het midden- en laagsegment.

Lees meer

Roos Lomans / Sissy Boy – Een duurzame en praktische fietsbak voor het merk Sissy Boy.

Lees meer

Roosmarijn Jonker – Groen voorgoed -Een pop-up expositie voor Natuurmonumenten, die gericht is op de jonge, succesvolle werkende stadsvrouw- en man.

Lees meer

Rose van der Laan / HAY –  is op zoek gegaan naar de ultieme feel-good factor, waar onze youngsters
de hele dag vrij in kunnen bewegen, spelen en leren.

Lees meer

Rowan Spooren / The Collection – Een brand extension voor het parfummerk Escentric Molecules voor de bewuste vrouw die kwaliteit boven kwantiteit verkiest.

Lees meer

Rowan van de Vliet / BASIC ESSENTIALS HEMA- Voor de HEMA heb ik een vernieuwde basic collectie ontworpen. Een visuele impressie is weergegeven in het brandbook HEMA 2016.

Lees meer

Roxanne Pennarts / From me to you – Een campagne voor PostNL voor vrouwen tussen de 20-30 jaar.

Lees meer

Sabine van Kooperen / RE(TALE) – een inspiratieboek voor een nieuwe pilotstore van Athenaeum Nieuws- centrum in samenwerking met The School of Life.

Lees meer

Sabrine Hameau / Hotel Not Hotel – Nostalgisch, ambachtelijk, een echt collectors item. Een exclusieve krant, voor de liefhebber die het ‘nieuwe Amsterdam’ wil ervaren en beleven.

Lees meer

Samira Bilij / Ageless by C&A – Een herpositioneringscampagne voor C&A met de focus op een nieuwe doelgroep: de ouderen en jongeren van nu en hun behoeftes.

Lees meer

Sanne Frowijn / ‘’Health is the new wealth.’’ – Een brand extension voor de Nederlandse radiozender Radio538. De nieuwe specific radio zender genaamd Amplitude is geïnspireerd op de werking van het brein en geeft controle over stress.

Lees meer

Sanne van der Graaf / U – NIEK – Een biologische productlijn voor Eko Plaza, voor de bewuste ontdekkers.

Lees meer

Sharon Burghouwt / Coffee Machine- Een concept voor Douwe Egberts voor een nieuw koffiemoment.

Lees meer

Shaz Abraham / Tangles & Tales – Een inspiratie magazine en conceptboek voor kappersketen Cosmo Hairstyling, ontstaan uit een breed onderzoek naar diversiteit en ‘roots’, gericht op de experimentele Millennials als mentaliteitsgroep.

Lees meer

Sophie Feenstra / Op is op- 4 kookkaartenboekjes voor het Voedingscentrum, aangevuld met een basis productenlijn in samenwerking met de Albert Heijn. Een kookboek dat op ansicht- kaarten gedrukt is waarbij geldt; ‘op is op’ en basisproducten waarbij voor de verpakking geldt; ‘op is opbloeien’.

Lees meer

Stefanie Houweling / Colored Districts in 3D – Een gecustomizde servieslijn voor de Albert Heijn, geproduceerd door middel van 3D printers.

Lees meer

Stefanya Hagen – Normaliter Op dit moment is er te weinig kennis, openheid en acceptatie op het gebied van psychische diversiteit. Er ontstaat hierdoor ziekteverzuim en isolatie onder mensen met psychische klachten. Er is behoefte aan visuele uitingen die niet stigmatiseren maar herkenning en positiviteit oproepen en een brug slaan tussen patiënten en ‘normale’ mensen.

Lees meer

Suzanne in ’t Veld / Asics cares! – Een een sportkledinglijn van Asics voor vrouwen die reuma hebben of moeilijk kunnen bewegen door een lichamelijke beperking of blessure.

Lees meer

Suzanne Jonker / Papierenliefde – Handgeschept papier vervaardigt door papierfabriek De Middelste Molen. In het papier zijn vergankelijke materialen verwerkt.

Lees meer

Suzanne Kremer/ THE ESCAPE- is een inspiratie- / printboek fall/winter 2016-2017 voor V&D, dat dient als leidraad voor een nieuwe huislijn voor mode en interieur.

 

Lees meer

Tamara Otter / Arke wereld dromen – Een concept store gericht op de drukke, werkende reiziger van dertig en ouder. Deze inspireert om te reizen en geeft het uitzoeken van een reis een verrassende wending.

Lees meer

Tamara van Gelderen / UNIK by IKEA – UNIK is een productlijn ontwikkeld voor Ikea en bedoeld voor mensen die anders willen zijn dan de rest.

Lees meer

Tanja Surup – This is not you Voor dit project heb ik mijn persoonlijke fascinatie voor mode, poëzie en vormgeving samengevoegd.

Lees meer

Tara Burema / DICHT OP DE HUID – is een nieuwe verflijn voor SIGMA bestaande uit 3 collecties.

Lees meer

Tara van Rijn / Eat Yourself Calm – Om in te kunnen spelen op de toenemende stress onder de twintigers, biedt De Eet-Apotheek een serie van 8 snacks die stress verminderen.

Lees meer

Tara Westerbeek / Social Station – Social Station stimuleert de sociale interactie op stations voor de zes
reiziger-types van de NS: de individualist, functionele planner,
gezelligheidszoeker, gemakszoeker, levensverrijker en de zekerheidszoeker.

Lees meer

Tessa Schouten / Strange Sensations – “Painters paint with pigment; writers paint with words; designers paint with materials.” Aart van Bezooyen

Lees meer

Valentine Weehuizen / Time Capsule Project – ‘’Time capsule. To reach out to the younger men of today, our future, the message has to come from the older generation’s past.’’

Lees meer

Valerie Delsman / MR./MS. DOUBLE B LOVES CHARITY – Double B: Build your skills & Better the World. Vrijwilligerswerk is suf, duf en stoffig: niet iets voor jonge mensen. Althans, dat is het imago.

Lees meer

Vania Gomez / LOST IN TRANSLATION – Een kledingcollectie voor het merk Mucho Gusto, voor de doelgroep vrouwen van 20 t/m 45 jaar.

Lees meer

Vibeke Brugge – Essentreasure inside outside – Vanuit een fascinatie voor het ontspullen is onderzocht welke rol kampeerbenodigdheden daarin zouden kunnen spelen. Immers, je neemt Alleen de essentiële spullen mee als je gaat kamperen. Zou je met deze spullen ook je huis in kunnen richten.

Lees meer

Vivian Hoorn / Sologamy – Sologamy: een gesignaleerde trend die ook wel Self-Marriage genoemd wordt. Een trend voor de vrouw met een sterke en onafhankelijke levensstijl.

Lees meer

Wieke Harting / SLA-TJE – is de kleine broer van SLA. Het is een lokaal voor kinderen in de basisschoolleeftijd waar ze spelenderwijs leren over (seizoens-)producten.

Lees meer

Willemien van den Broek / FOCUS – Een eetbeleving die wordt aangeboden in het restaurant DROOG

in Amsterdam dat ervoor zorgt dat smaak in het gezegde “eet smakelijk” terugkomt.

Lees meer

Yannique Cappon – Dutch Lera Onder de aarde licht klei voor het oprapen. Het hele oer-proces van klei naar steen kan je vormen naar je eigen hand.

Lees meer

Yfke Ossentjuk / NOFOMO – Een telefoonvrij festival gericht op telefoonverslaafde mensen die op zoek zijn naar verlossing.

Lees meer

Zoë Dekker / FLUÄU – een kleding collectie voor moderne, zelfbewuste en stoere meisjes in de
leeftijd van 8 tot 12 jaar. De collectie is ontwikkeld voor IKEA.

Lees meer

Zola Ottenhoff / G E N D E R “Y” – Een inspiratieboek om het schoenenmerk ETQ Amsterdam te inspireren tot een androgyne vrouwen collectie.

Lees meer