WAT JE LEERT

  • Actuele maatschappelijke-, consumenten- en markttrends signaleren, analyseren en omschrijven.
  • Consumentengedrag en -behoeften signaleren, analyseren en omschrijven.
  • Trends binnen de retailbranche (historisch/actueel/toekomstig) onderzoeken, analyseren en benoemen.
  • Soorten stijlen en functies binnen de retailbranche (on- en offline) herkennen en benoemen.
  • Een bedrijfs-/of merkanalyse maken t.b.v. conceptontwikkeling.
  • Trends en consumentenbehoeften vertalen naar een stilistisch retailconcept.
  • Een stilistisch concept ontwikkelen en onderbouwen.
  • Het conceptverhaal middels ‘storytelling’ verwoorden en visualiseren.
  • Het retailconcept middels een specifieke stijl en beleving uitwerken.
  • Een sturende eindpresentatie realiseren waarin de totale retailbeleving wordt verwoord en gevisualiseerd in sfeer, vorm, kleur, materiaal, ruimte, mogelijke producttoepassingen en zintuigelijke belevingsaspecten.

 

  • De module is een goede manier om in 10 weken een update te krijgen over de laatste ontwikkelingen in het retailvak op het gebied van conceptontwikkeling en innovatie.
  • Voor de module geldt dat je minimaal over een HBO vooropleiding moet beschikken en een relevante  (bij)baan in de retailsector.
  • Startdatum studiejaar 18/19: woensdag 6 maart 2019. De duur van de opleiding is 10 weken. De kosten voor de Module Retailstyling zijn € 720.

NIVEAU            HBO

TIJDEN             woensdagavond 18:30 – 21:30 uur

DATA              

  • 6 – 13 – 20 – 27   maart 2019
  • 3 – 10 – 17 – 24   april    2019
  • 15 – 22                   mei     2019

CERTIFICERING                       

De deelnemers ontvangen aan het einde van de cursus een certificaat van Academie Artemis Hogeschool voor Styling. Tenminste, wanneer niet meer dan 20% van het programma is gemist en alle opdrachten zijn ingeleverd.

schrijf je hier in.