Amber Josephine van Dillen / Sjö poRSlin- Sustainable, disposable crockery, by IKEA, for mindful bons vivants. The aim of the product is to reduce waste production during events and meals.

Read more

Anne Bakker / Memento – Een expositie  tijdens Nuit Blanche, om het schoenenmerk Palladium  exposure te geven onder creatieve jongeren.

Read more

Anne van ‘t Hek / Huis van NRC servies – Het nieuwe servies is ontwikkeld om de aandacht te vestigen op de oorsprong van het eten

Read more

Anne van der Linden / Layered Protection – A collection of storage solutions for mobile phones for ADOPTED.

Read more

Anne van der Linden / Layered Protection – A collection of storage solutions for mobile phones for ADOPTED.

 

Read more

Ashley Deighton / Bara vara fjällräven – The Bara Vara collection is a brand extension geared towards female millennials (born between 1980 and 1994), for the outdoor brand Fjällräven. Fjällräven produces outdoor clothing and backpacks, but no casual fashion collection.

Read more

Ayse Cakmak /Ayse – ‘Ayse’ is een kledingcollectie voor vrouwen die past binnen het concept van ‘Ethnic Chic”.

Read more

Barbara Dolk / PAS DE NOM- An inspiration book, in which traditional crafts and forgotten techniques form the basis for an inspiring fashion prognosis for fashion brand Filippa K.

Read more

Bianca van Houten / Habitat – Een modecollectie voor Habitat, gericht op de kwaliteitsbewuste vrouw met een eigen stijl.

Read more

Carline de Boer / Circulation – Anecdote is een jong Nederlands merk opgestart in 2008, een merk met de mooiste breisels in een breed scala van kleuren, van hoge kwaliteit en dat alles voor een goede prijs.

 

 

Read more

Caroline Hengst / Vingerfood – A finger food line for value retail chain Hema, mixing nostalgia and health into a modern food product for young and old.

Read more

Chantal Kabel / Marktplaats – Iedereen kent Marktplaats en iedereen is op zoek naar dat ene buitenkansje…

Read more

Coco Bosma / The rebel perspective -A trend book with a message. ‘The Rebel Perspective’ for the 2016 season aims to garnish respect and prestige for the baby boom generation.

Read more

Corianne Roukens / Collaboration  –
A multifunctional collection for department store De Bijenkorf, designed for women leading busy lives.

Read more

Cynthia Kha / Hide & Seek – Hidden Personality – A new product line of Aēsop personality tests, geared towards Aēsop’s female audience.

Read more

Daya Harisson / N8W8 – Wat beleeft de bezoeker van de museumnacht, kan dit in beeld gebracht en gedeeld worden met anderen?

Read more

Denise Ruigrok van der Werven / Isolate, Collect & Assort – A fashion line geared toward women who feel comfortable in minimalistic surroundings.

Read more

Dorien Bruyeer / What’s Stopping you? – Dit is een gevecht tegen de consumptiemaatschappij, waar de verwachtingen hoog zijn maar kansen schaars.

Read more

Drifa Baljet / Thank God it’s summer – An exercise initiative, sponsored by MTV Nederland. This festival is meant to promote exercise among Digital Natives – i.e. 12-to-16-year-olds.

Read more

Elena Stojanoski / Generation whY – Een kledinglijn voor Converse, gericht op de hippe en modebewuste klanten die de schoenen van dit merk dragen.

Read more

Eline Hogeveen / AIRBNB METROPOLE – ‘Airbnb Metropole’ forms a bridge between young travellers and local culture.

Read more

Eline Rem / Monuta – Monuta speelt in op de vraag naar vernieuwing door een stijlvol afscheid aan te bieden.

Read more

Ellen Breedveld/H&M SWEETCORNER- The H&M Sweet Corner is inspired by the H&M Trend collection. They connect seamlessly, combining trends, signature H&M designs and irresistible sweet treats like cakes and pastries.

Read more

Esmée Geeratz / Plastic Island
Een  kledingcollectie voor de winkel Jutka & Riska voor vrouwen 20 tot 30 jaar. De collectie is gemaakt van materialen die bestaan uit gerecycled plastic. 

Read more

Esmee Peterse / &CO – Een stijlbijbel voor een brandextension van WE, om met hun kernwaarden een geheel nieuwe doelgroep aan te spreken.

Read more

Esther Kaufmann / Kook & Kweek – Kook & Kweek is een halffabricaat maaltijd, ontwikkeld voor Jumbo Supermarkten, voor de 60-plus generatie.

 

Read more

Esther Marsman / Supernatural – Een kledingcollectie voor het merk AllSaints.

Read more

Esther Stapelbroek / Loods 5 minuten – Een concept ontwikkeld voor de bezoekers van woonwarenhuis Loods 5. Drie mobiele wanden in verschillende sferen, geïnspireerd op de trends van nu.

Read more

Eva  Didly  Braaksma / “Onze smaak verandert niet” –  Een campagne voor Grolsch gericht op Babyboomers. Zij worden nog wel eens als ‘oude’ mensen afgeschilderd, maar dit zijn ze niet.

Read more

Fabienne Lindenbergh / Albert Heijn – KRACHTVOER (Concentrate Feed), a line of healthy products for supermarket chain Albert Heijn, aimed at children aged between 11 and 14.

Read more

Farida Mashudi / Forcefull Conjunction –
Work collectieboek, brand extension vrouwencollectie voor SUIT SUPPLY. Een collectie voor de hoogopgeleide zelfstandige carrière vrouw.

Read more

Femke Haagsma /NECESSITIES – Het merk waar de collectie- en inspiratieboeken voor gemaakt zijn, is GOLDSIGN. Een  Amerikaans jeansmerk die op dit moment alleen (denim)broeken maakt.

Read more

Femke Hofhuis / Re|VIVE by KENZO – A decorative room divider for KENZO, a response to a cold, emotionless society, geared toward Generation Y (aged 25-35).

Read more

Ferdina Florentina / Vector Equilibrium – een brand extension voor United Colors of Benetton.

Read more

Fleur Hoogeveen / N° (Number)– A newspaper published by Nivea, for modern women aged 50 to 65, on the beauty of ageing.

Read more

Fleur van Bentum / The pop-out box – The pop-out box is an activation campaign for CJP, a culture card for people aged under 30. CJP’s campaign is intended to bring art and culture to young people.

Read more

Frederique van Gelder / Intrastadstuin– Het nieuwe concept Intrastadstuin laat een moderne variant van tuincentra zien in de toekomst. Intrastadstuin is een store waarin de belevenis en innovatie van materialen voorop staat.

Read more

Gwen de la Haye / ZONDE!– is an activity book on food waste, given out as a reward in a loyalty programme at organic supermarket Ekoplaza.

Read more

Hanneke Eilander / Bijzonder alledaags- A collection of paper panel curtains, inspired by everyday things, with the purpose of showcasing the beauty and value of the everyday. Bijzonder Alledaags (Everyday is Special) is made for people who want to enjoy life more and want to take a moment to contemplate the everyday things in life.

Read more

This crockery is my answer to the growing desire for mindful living

Read more

Indi Bijnen / Manipulation – An inspiration book with sport designs and artwork, inspired by the human body, insects, plants and fish.

Read more

Iris Evelyn Bos  – Echtkraanwater is een nieuwe productlijn voor HEMA om het drinken van kraanwater te stimuleren.

Read more

Iris Hurenkamp / 17/7 – Een app, genaamd 17/7, ontwikkeld voor de moderne vrouw voor het tijdschrift JAN. De app biedt vrouwen de kans om in 17 minuten op de hoogte te zijn van 17 verschillende onderwerpen, 7 dagen per week.

Read more

Iris Meidertsma / Pure Intuition – Clothing store chain Sissy-Boy’s ‘special basics’ are more basic than special. A new line of tops and dresses, updated with authentic prints and artisanal details, will convince young women to buy their clothes at a Sissy-Boy shop.

Read more

Isabelle Heijhoff / SuitSupply women aw 2015 – Suitsupply is a men’s fashion chain specialised in made-to-measure suits and costumes.

 

Read more

Isabelle van den Brekel / Vilt-it – Een collectie vloer- en wandkleden waarbij men zelf het patroon en de vorm kan bepalen. De naam Vilt-it zegt het al : het materiaal, hoge kwaliteit vilt en het product kan door de gebruiker zelf toegepast worden.

Read more

Isley Martodihardjo / Philips – An interactive light mirror for Philips.

Read more

Jellena Virt / Claim your spot – ‘Claim your spot’ is een nieuwe collectie met in- en outdoor kleden voor Sissy-Boy.

Read more

Jil Otten / (K)AF VAN HET KOREN – A new product line for luxury supermarket line AH Excellent produced from edible insects.

Read more

Joëlle de Visser / Schoonheidsfoutje? – A book for Dove’s Self-Esteem project, geared toward girls aged 12 to 15 going through puberty. This booklet teaches them to deal with their imperfections and insecurities in a positive and light-hearted way.

Read more

John Kemperman / Transforming – Een moderne collectie voor het merk Claudia Sträter. Strak, clean en met een touch of glamour. De collectie maakt het mogelijk om moeiteloos te transformeren van zakelijk naar vrije tijd.

Read more

José Mollen / FADE –  Ontour, a young, idiosyncratic men’s label, to develop three men’s fashion collections for winter 2015-2016. For outgoing men who push the boundaries and explore the world to achieve self-realisation.

.

Read more

Josien de Bruin / Blurred Lines – Werk en privé lopen steeds meer in elkaar over. De standaard 8-urige werkdag verdwijnt.

Read more

Josje Bes / Stick to your style – Three timeframes, three unique design sticker books for IKEA, based on the thirties, seventies and eighties. These IKEA books are ideal for students who like change, but simply can’t or won’t buy new furniture every month.

Read more

Judith Witjes / Together – Een mannen-, vrouwen- en denimcollectie voor het kledingmerk gsus sindustries ontworpen.

Read more

Kaman To / Take a break and feel good – Men are increasingly aware of their health. Coffee brand Douwe Egberts has commissioned a new, exclusive tea range, geared towards men.

Read more

Karlijn Klomp / VILA Lingerie – een lingerielijn voor het kledingmerk Vila

Read more

Kim Arnold / Macht – Een stijlboek voor het merk Kappa met daarin een damescollectie voor Fall/Winter 2015.

Read more

Kitsty van Breemen/BECAUSE.. WE’RE BASIC, YOU’RE NOT- A styling kit for American Apparel, meant to provide its basic line of clothing with a personal touch.

Read more

Kitty Clement / Wabi Sabi: de schoonheid van imperfectie – Een vrouwencollectie voor de eigenzinnige, creatieve, werkende vrouw tussen de 30 en 50 jaar, gebaseerd op een oude Japanse traditie Wabi Sabi.

Read more

Laura Groenhout / You.Me.Us. – Brengt ‘jou’ en ‘mij samen tot ‘ons’, met als doel om kennis en diensten met elkaar uit te wisselen.

Read more

Leanne Ruijs / Make eating healthy fun! – llustrated recipes and games teach readers about fruit, vegetables and eating healthy.

Read more

Leoni Anholts / The anatomy of a recipe – A domino game with an accompanying recipe book for fathers and sons. The game provides a playful, accessible way of spending time with one another.

Read more

Lianne Koster / IKEA LAB – where the IKEA Restaurant stops, IKEA LAB picks up. An innovative food concept geared toward the future of food and changing consumer habits.

Read more

Lieke Willemsen / Meeting in the middle – A pair of electronic dice created for young nomads who are increasingly entering into long-distance relationships.

Read more

Lili Nasibova / Delusions – A collection designed for Esprit spring/summer 2016, for women between 25 and 40.

 

 

Read more

Linda Vogel / Scented Heavy-Weight Blankets – A Scented Heavyweight Blanket for the brand Herbivore Botanicals. Developed for people suffering from stress, who find it hard to relax. The Scented Heavyweight Blanket helps these people have a moment of peace and quiet.

Read more

Linsey Vos / IKEA Home factory – Een beddengoed lijn voor het nieuwe IKEA merk: IKEA Home factory. Het is een luxere lijn voor mensen met een exclusieve smaak.

Read more

Lisa Aué / NO-MAN’S-LAND – The journey to self discovery – Voor de modebranche is een serie prognoseboeken ontwikkeld voor het najaar van 2016.

Read more

Lisa Brinkman / SUBURB WARRIOR- XXX is an innovative concept for Dutch brand Mexx, geared toward young women. Mexx originated in Amsterdam, and this collection goes back to the roots of the brand.

Read more

Liset Herrewijn / LuxaFlexAbility Vernieuwde raambekleding voor Luxaflex in de vorm van paneelgordijnen, met als doel een beleving en sfeer te creëren in een ruimte (thuis).

Read more

Liza de Vries / Trek! – is a functional grocery concept geared toward one-person households of people aged between 25 and 35. The varied supply of archetypal products satisfies the basic needs of one person.

Read more

Lizzy van der Ligt / Sandro – A trend magazine has been designed as a brand extension for French fashion house Sandro.

Read more

Loes Carpay / Anything goes – A selection of three themed rooms by Golden Tulip, allowing individual travellers from the baby boom generation to decorate their room to their own taste on the spot.

Read more

Lotte Kerling / Chupa Chups lab – Chupa Chups brengt een ‘lab’-kit op de markt. Hiermee kunnen kinderen zelf gezonde lollies maken samen met de hulp van hun ouders.

Read more

Lotte Vosmer / Escapade – Iedereen is het er mee eens als je zegt dat de samenleving betere tijden heeft gekend.

Read more

Mandy Bos / Miss Etam for me – Personal colour and styling advice for Miss Etam customers

Read more

Mandy Miezelmoe / Rituals Insense – Voor de Rituals City Spa is er een experience ontwikkeld in de vorm van een workshop, de Insense Boost. 

Read more

Maria Mihailova / Emotional Journey – Een nieuwe collectie voor het merk Vanilia gebaseerd op vertaling van de huidige trends, het tijdsbeeld, de maatschappelijk ontwikke- lingen en passend in het concept van het merk.

Read more

Marieke van Gasteren / VOLKSwall – a wall installation for Volkshotel, allowing guests to leave something for others as a source of inspiration.

 

Read more

Marieke Veldhuis / Gereedschap van Humanoid – Gereedschap met een eigen karakter en klusschort voor Humanoid, zo mooi dat je het wilt laten rondslingeren in huis.

Read more

Marjolein Slangen / Pillars of Life – Een home collectie Pillars of Life voor het Nederlandse kledingmerk Anecdote, bestaande uit drie meubelstukken; Lean on Table, My Art Mobile en Ever Stable Chair.

 

Read more

Marleen van der Leek/ Marqt – Cook & Connect is a food and meeting concept organised by online food sharing platform Thuisafgehaald and organic supermarket chain Marqt.

Read more

Marloes Bronkhorst / Oilily’s Primrose Collectie – S/S 2014 – Een inspiratie stijlboek voor een nieuwe modecollectie van een eigenzinnig Nederlands bedrijf : Oilily.

Read more

Marloes Verhallen / URBANISM –
4 kledingcollecties voor het merk Kuyichi, omtrent het urbaniseren. Door industrialisatie is er geen inkomen meer op het platteland. De mens zoekt zijn nieuwe leven en geluk in de stad.

 

Read more

Marly Kramer / M+elk – Verrassende melkverpakkingen van Campina voor verschillende momenten en situaties.

Read more

Meike Heijnens / ComeClean – Een nieuwe lijn van Diesel, geïntroduceerd in een Pop up store. ComeClean staat volledig in het teken van het customizen van het ‘imperfecte’ kledingstuk.

Read more

Melissa Lehman de Lehnsfeld / IXXI CEILINGS – Ixxi wanddecoratie nu ook voor plafonds.

Read more

Merel Diks / Living the Light – Living the light voor Acne studio is een object, bestaande uit een lamp en een plant die met elkaar zijn verbonden.

Read more

Michelle Ariës / Escapisme – Een inspiratieboek voor gsus industries, gericht op het maken van een nieuwe collectie bestaande uit drie thema’s die aansluiten bij hun bedrijfsfilosofie: made by instinct.

Read more

Mimi Steijaert / Airbnbuddies – An interactive platform and newspaper for Airbnb, geared toward people from the sharing generation.

Read more

Mireille van Breukelen / Pickwick, beleef de wereld  Een nieuwe, exclusieve theelijn voor Pickwick die aansluit op de trend van het bewust kiezen van je eten en drinken, met invloed uit opkomende landen.

Read more

Misha Mooring / The Truth, I Dare You – Een popup ontmoetingspub voor online datingbureau Pepper. Door middel van het spel “Truth or Dare” kun je elkaar op speelse wijze leren kennen. Bar Truth vertelt je de waarheid. Bar Dare daagt je uit.

Read more

Monique van Rhee / Het ‘vergeten’ eten –
Een tafeltextiellijn voor het culinaire tijdschrift Bouillon. Om het probleem van voedselafval onder de aandacht te brengen geeft Bouillon winter 2014 een tafellaken geïnspireerd op het ‘vergeten eten’ cadeau aan nieuwe abonnees.

Read more

Myrthe Capitain / Kosa met Jumbo -Kosa biedt studenten de gelegenheid om gezellig samen te eten.

Read more

Nadia van den Kommer / re / cover – A line of chair covers for Danish interior brand HAY, geared toward young ambitious people with hectic lifestyles.

Read more

Nadine Postema / Sense of Sympathy – LikeThis is een merk dat meer vrolijkheid in de modewereld wil brengen. Stijl en pasvorm zijn belangrijk, maar er moet wel altijd een twist zichtbaar zijn. 

Read more

Naomi Arnoldussen / Beautiful of the inside – The Body Shop is introducing the product line Body Bites, created especially for modern senior citizens aged 50 and up. This target group still feels young and full of zest, but find their appearance is ageing in spite of that.

Read more

Nathalie Zoeteweij / Soul Searching – Een Pop Up mode collectie voor Mexx die bestaat uit 3 verschillende thema’s. De collectie is ontworpen voor jonge vrouwen die op het punt staan om belangrijke keuzes te maken in hun leven.

Read more

Nikee Blanke / Tubberware Bewaartijd – Een conserveringslijn (voor Tupperware) voor mensen die waarde hechten aan het bewaren van levensmiddelen, waarbij de tijd van het conserveren wordt vertraagd.

Read more

Nikita Woudenberg / Morning essentials – A brand extension for Dove, comprising tableware, homewear, beauty products and a magazine. This collection was designed for women leading busy lives.

Read more

Nooshin Alborzi / Queen of Culture – Een kledinglijn voor het schoenenmerk Steve Madden met als thema Feminine versus volume.

Read more

Priscella Nelom / Down to earth – Er gebeurd veel in onze maatschappij, de economische crisis heeft lange tijd gezorgd voor een negatieve spiraal, maar het is tijd voor verandering. Door bepaalde tegenslagen worden we ons bewuster van andere waardes, niet blijven kopen maar anders omgaan met wat er al is, en ook met elkaar delen.

Read more

Rachel Mailuhu / Facebook – “Enjoy the moment, share later” is een campagne voor Facebook. Dit in de vorm van abri’s, een filmpje en een Facebook pagina.

Read more

Rachel Persoon / Het Levende Schilderij – Een pop – up bar voor Bols Genever om een nieuwe, jongere doelgroep bekend te laten maken met de beleving en mogelijkheden van Bols Genever. Voor creatieve & modebewuste wereldreizigers met een passie voor kunst & design.

 

Read more

Renée Alting / Sigh – SIGH is een vrijetijds kledinglijn voor het merk 4.collective met comfortabele kleding die niets onder doet aan de moderne kleding van het merk.

Read more

Ria Geraets-Heijen / Your choice, your flight! – Een campagne voor KLM waarin de ‘passagiers economy class met een verre bestemming’ een nieuwe dienst wordt aangeboden.

Read more

Rianne Boon / Fearless – A sports-influenced clothing line for Danish urban and sporty street brand HUMÖR, geared toward sportive, fashionable young women.

Read more

Roos Lindhout / HEMA – EénBoterham (OneSandwich) is an organic and healthy food concept by value retail chain Hema, for single-person households in the mid-to-low segments of the market.

Read more

Roos Lomans / Sissy Boy – A sustainable and practical bicycle case for clothing store chain Sissy Boy

Read more

Roos van Rij / De zoektocht naar de ideale schoonheid Wie bepaalt er eigenlijk wat schoonheid is? En waarom luisteren wij daar allemaal zo massaal naar? Als ons wordt opgelegd dat de driedubbele onderkin het schoonheidsideaal is,  zouden we dan per direct met zijn allen streven naar een onderkin?

Read more

Roosmarijn Jonker / Forever Green
A pop-up exhibition for nature conservation organisation Natuurmonumenten, geared toward young, successful, working urban men and women.

Read more

Rosa Winkel / Durex Black ‘Seduction is Limited’ – Voor Durex is een black label ontwikkeld. Durex black label is vertaald naar een ruimte vol passie en mysterie.

Read more

Rowan Spooren / The Collection –

Read more

Sabrine Hameau / NOT HIDDEN GEMS – Full of nostalgia and craftsmanship; a true collectors’ item. An exclusive paper for connoisseurs that want to experience the ‘new Amsterdam’.

Read more

Sandy Visser / Conservation – Een collectie spiegels voor binnenshuis voor het merk Vitra.

Read more

Sarah Martherus / Oxbow – Een brandextension voor het Franse sportmerk Oxbow met de nadruk op artwork en dessin.

Read more

Selma Rijkhoff / Doodgewoon – Een herinneringsboek voor kinderen voor HEMA. Het boek is een ondersteuning bij de rouwverwerking van een klein huisdier.

Read more

COFFEE MACHINE – A concept for a new coffee moment, by Dutch coffee brand Douwe Egberts.

Read more

Sharon de Waard/ Hema – Een campagne die openheid geeft over de rookworst van de Hema.

Read more

Shaz Abraham / Tangles & Tales – Een inspiratie magazine en conceptboek voor kappersketen Cosmo Hairstyling, ontstaan uit een breed onderzoek naar diversiteit en ‘roots’, gericht op de experimentele Millennials als mentaliteitsgroep.

Read more

Soleil van Braak / The forgotten supper

In Amsterdam-based greenhouse Rijkskas, children are taught about the importance of healthy food in a playful manner, while ‘forgotten vegetables’ such as amaranth and sea kale are revived.

Read more

Sophie Feenstra / When it’s gone it’s gone – Four cooking postcard booklets for the Netherlands Nutrition Centre, complemented by a basic product line, developed in collaboration with supermarket chain Albert Heijn. A cookbook printed on postcards, adhering to the rule of ‘when it’s gone it’s gone’ and basic products with packaging that adheres to the rule of ‘when it’s gone it’ll grow’.

Read more

Stefanie Houweling / Colored Districts in 3D – A customised crockery line for supermarket chain Albert Heijn, produced with 3D printers.

Read more

Stefanie van den Ende / Conscious Label – Producten met een unieke afdruk om bewustwording van eerlijke producten te stimuleren.

Read more

Steffie Burgemeestre / Aan Tafel – 100% natuurlijk tafellinnen. De collectie Aan Tafel is speciaal ontworpen voor de HEMA. De tafelkleden nodigen de doorsnee Nederlander uit om aan tafel te eten.

Read more

Susanne Idzinga / Febo Fast & Fresh – Febo biedt een nieuwe concept met een gezonde snackbar voor mensen die onderweg zijn.

Read more

Suzanne Jonker / Papierenliefde – Handgeschept papier vervaardigt door papierfabriek De Middelste Molen. In het papier zijn vergankelijke materialen verwerkt.

Read more

Tamara Otter / Arke wereld dromen – Een concept store gericht op de drukke, werkende reiziger van dertig en ouder. Deze inspireert om te reizen en geeft het uitzoeken van een reis een verrassende wending.

Read more

Valerie Bergisch / “ De kracht van het samen zijn” – Een kindercollectie voor meisjes van 6 t/m 12 jaar voor het speelgoedconcern Imaginarium.

Read more

Valery van den Dolder / What makes a home Denham? – Een Home Line voor het kledingmerk Denham, bestaande uit een tableware serie.

Read more

Veronique Brackel / Laura Ashley, New Paradigm – Drie vernieuwende dessin boeken voor Laura Ashley kleding collectie met nadruk op de prints voor de moderne vrouw.

Read more

Veronique Roeters / The Travelling Cabinet – The travelling Cabinet voor COS is een kunstobject in je interieur waarin je al je verworven treasures kan tentoonstellen, elk moment van de dag en op iedere locatie.

Read more

Vivian Hoorn / Sologamy – Sologamy: an observed trend also known as Self-Marriage. A trend for women with a strong, independent lifestyle.

Read more

Willemien van den Broek / FOCUS – An eating experience offered by restaurant DROOG in Amsterdam.

Read more

Yfke Ossentjuk / NOFOMO – A phone-free festival for phone addicts looking for salvation.

Read more