+

START YOUR CREATIVE FUTURE IN SEPTEMBER

A few spots have opened up for our Bachelor of Arts program. Sign up to begin your creative journey with us!

Je hebt deze course succesvol toegevoegd!

Info & Aanmelden

16 plekken beschikbaar

Waar?

Amsterdam
53449d3d 305a 4d5e 8993 efae67949118 1

hogeschool voor trend forecasting | styling | art direction

Trend research &
trend watching

De module Trend Research & Trendwatching leert je alles over het overzichtelijk uiteen zetten van een creatief trendonderzoek in een professioneel vormgegeven trendrapport. Je leert geduide trends te vertalen naar visueel beeld, vorm, kleur, graphics, stijl en materiaal.

In de module Trend Forecasting en Future Scenario leer je hoe je Trend Forecasting kan gebruiken om toekomstige ontwikkelingen te verkennen en daarop in te spelen. Je onderzoekt de impact hiervan voor verschillende branches en de normen en waarden van consumenten door ze in een maatschappelijke context te plaatsen.

De module Trend Forecasting en Innovation richt zich op het vertalen van trend inzichten naar specifieke stijl- en zintuiglijke elementen, esthetiek van een trend en deze te vertalen naar een tastbaar concept.

Je leert

1

Trend watching

2

Trend research

(Destep-analyse)

3

Trend interpretatie en -vertaling

4

Future scenario building

5

Consumer behavior analyse

Opbouw course

A39c5138 d8df 491e b994 6e0ea5c17c6d

Module 1

Trend research & Trend watching

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis imperdiet massa tincidunt nunc pulvinar sapien et ligula. In mollis nunc sed id semper. Nisi est sit amet facilisis magna etiam tempor orci. Volutpat lacus laoreet non curabitur gravida arcu ac. Mauris cursus mattis molestie a iaculis at erat pellentesque adipiscing. Convallis posuere morbi leo urna. Leo urna molestie at elementum eu facilisis.

Topexpert

Pernille Kok-Jensen

Tijdsinvestering

10 uur

4f059b39 7d30 4ad3 87b5 4d5f850585b2

Module 2

Trend analyse

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis imperdiet massa tincidunt nunc pulvinar sapien et ligula. In mollis nunc sed id semper. Nisi est sit amet facilisis magna etiam tempor orci. Volutpat lacus laoreet non curabitur gravida arcu ac. Mauris cursus mattis molestie a iaculis at erat pellentesque adipiscing. Convallis posuere morbi leo urna. Leo urna molestie at elementum eu facilisis.

Topexpert

Laurenzo Dordtlander

Tijdsinvestering

12 uur

PHOTO 2024 10 22 16 38 44

Module 3

Trend essay

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis imperdiet massa tincidunt nunc pulvinar sapien et ligula. In mollis nunc sed id semper. Nisi est sit amet facilisis magna etiam tempor orci. Volutpat lacus laoreet non curabitur gravida arcu ac. Mauris cursus mattis molestie a iaculis at erat pellentesque adipiscing. Convallis posuere morbi leo urna. Leo urna molestie at elementum eu facilisis.

Topexpert

John Doe

Tijdsinvestering

6 uur

Module 4

Future scenarios

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Quis imperdiet massa tincidunt nunc pulvinar sapien et ligula. In mollis nunc sed id semper. Nisi est sit amet facilisis magna etiam tempor orci. Volutpat lacus laoreet non curabitur gravida arcu ac. Mauris cursus mattis molestie a iaculis at erat pellentesque adipiscing. Convallis posuere morbi leo urna. Leo urna molestie at elementum eu facilisis.

Topexpert

Laurenzo Dordtlander

Tijdsinvestering

4 uur

IMG 8711 2 2

Thema 5

Kiezen en verdiepen

In deze les staat stap 4 van het Design Thinking proces, Ideate, centraal. Hier richt je je op het selecteren en verdiepen van je beste idee voor de campagne. Je leert hoe je met behulp van tools zoals de COCD-box en de SCAMPER-methode effectief kunt convergeren en je concept verder kunt ontwikkelen. Door middel van praktische oefeningen krijg je de kans om je ideeën kritisch te evalueren en te verfijnen, zodat je tot een sterk campagneconcept komt dat klaar is voor implementatie.

Expert

XX

Tijdsinvestering

XX uur (incl. zelfstudie)

PHOTO 2024 07 03 15 47 39

Thema 6

Low-Fidelity Prototyping

In deze week zetten we de stap naar het prototyping van een campagne in lo-fi. Je leert hoe je jouw gekozen concept tot leven kunt brengen door gebruik te maken van verschillende visualisatietechnieken. We duiken in het creëren van moodboards, storyboards en schetsen, waarmee je de essentie van je idee helder kunt vastleggen.

Het doel is om het concept zo visueel mogelijk te presenteren, zodat je een krachtige basis legt voor verdere ontwikkeling. Tijdens praktische oefeningen krijg je de kans om je creativiteit de vrije loop te laten en te experimenteren met verschillende manieren om je idee visueel te communiceren.

Expert

XX

Tijdsinvestering

XX uur (incl. zelfstudie)

Thema 7

High-Fidelity Prototyping

In deze week richten we ons op het verfijnen en testen van je gekozen concept voor de bewustwordingscampagne, zowel in de openbare ruimte als digitaal. Je ontwikkelt een gedetailleerd plan dat de uitvoering van de campagne mogelijk maakt. Tijdens de les krijg je begeleiding van de docent, die je voorziet van waardevol advies en inzichten. Je leert hoe je je concept kunt testen bij de doelgroep, zodat je feedback kunt verzamelen en de effectiviteit kunt verbeteren. Deze hands-on aanpak stelt je in staat om je ideeën te concretiseren en te valideren, waardoor je goed voorbereid bent om je campagne in de praktijk te brengen.

Expert

XX

Tijdsinvestering

XX uur (incl. zelfstudie)

Britt lubbers 1

Thema 8

Presentatie & feedback

In deze week staat het presenteren van jouw concept en campagne centraal. Je krijgt de kans om een korte presentatie te geven waarin je jouw gemaakte keuzes toelicht. Deze sessie biedt niet alleen een podium om je ideeën te delen, maar ook ruimte voor waardevolle feedback van medecursisten en docenten. Op basis van deze input verfijn je je campagne, waardoor je deze verder kunt optimaliseren. Daarnaast besteden we aandacht aan de presentatievaardigheden, zodat je leert hoe je je boodschap effectiever kunt overbrengen en eventuele verbeterpunten kunt identificeren. Deze week helpt je niet alleen je concept te versterken, maar ook je vertrouwen en impact als presentator te vergroten.

De course trend research and trandwatching is een programma van 8 weken

Target
Voor wie
  • XXXXXX
  • XXXXXX
  • XXXXXX
Diploma
Diploma

Proficiency certificate Trend Research & Trend Wachting

Start
Startdatum
26-08-25
Days
Lesdagen

vrijdag 10.00 - 13.00

Time
Tijdsinvestering

Totaal 72 uur waarvan, 24 lesuren en 48 zelfstandig werken aan opdrachten

Price
Prijs
€ 1499
Lang
Taal

Nederlands

Criteria
Voorwaarden

Geen deelnamecriteria

Our tutors

De experts

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam justo nisi, mattis et quam luctus, dapibus mollis lectus. Sed rutrum, lectus at condimentum sagittis, enim ipsum varius leo, at consequat lacus massa ut velit.

Martine de Kip

Martine de Kip

Jort Schutte 1

Jort Schutte

Voeg een extra cursus toe en krijg korting