Academie Artemis Who we are

corona
informatie >
  • Who we are
  • What we offer
  • What we make
  • Where we work
  • Home

Adres

Hoofdkantoor Prinsengracht 400/ 1016 JB / Amsterdam

info@academieartemis.nl/ 020 – 689 51 00

Open dag

Open Dag

Inschrijven

Inschrijven

  • Vooropleiding

  • 0,00 €
  • Algemene voorwaarden

  • Bekijk hier onze algemene voorwaarden.

Nieuwsbrief

De nieuwsbrief van Academie Artemis houd je onder meer op de hoogte over open dagen, exposities en cursussen.

MailChimp

FAQ

Is het mogelijk om een brochure te ontvangen?
Alle informatie over Academie Artemis vind je op onze website. Je kan ook altijd contact met ons opnemen via info@academieartemis.nl Volg ons ook op facebook (facebook.com/academieartemis) en instagram @academieartemis voor al het laatste nieuws rondom de academie.

Kan ik een keer op school komen kijken?
Het is mogelijk om onze academie te bezoeken tijdens de open dagen. Academie Artemis organiseert minimaal drie keer per jaar een open dag. Je proeft de sfeer van de academie, bekijkt het werk van studenten, en je kunt terecht bij docenten, studenten en de informatiebalie voor al jouw vragen.

Wanneer kan ik mij het beste inschrijven?
Wij adviseren je om je in te schrijven vóór 1 april. Voor Academie Artemis geldt dat er meer kandidaten zijn dan wij kunnen plaatsen. Schrijf je daarom tijdig in.

Welke vooropleiding is vereist?
De Bachelor Allround Styling vereist mbo- 4 of minimaal Havo. De deeltijdopleiding richt zich met name op mensen die reeds zijn afgestudeerd aan een HBO opleiding en al werkervaring hebben.

Is er een selectieprocedure verbonden aan Academie Artemis?
Om te kunnen starten met een opleiding aan Academie Artemis moet je over de vereiste vooropleiding beschikken en een toelatingsopdracht uitvoeren. De opdracht wordt mondeling gepresenteerd aan de toelatingscommissie. Tijdens dit gesprek wordt gekeken naar motivatie, originaliteit, verbale communicatie en creatief talent. Het inschrijfgeld voor de toelatingsopdracht bedraagt 75 euro.

Moet de opdracht voor het toelatingsgesprek ter plekke gemaakt worden?
Het is de bedoeling dat je de toelatingsopdracht thuis maakt en presenteert aan de toelatingscommissie. Op de toelatingsdag zelf, die 1 dagdeel – ochtend of middag – in beslag neemt, krijg je een tweede opdracht die je ter plekke uitvoert. In de loop van de ochtend of middag word je uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. Dit gesprek, waarin je de opdracht toelicht en waarin er ruimte is voor vragen, duurt maximaal 15 minuten.

Moet ik goed kunnen tekenen?
Niet noodzakelijkerwijs. Tekenen maakt wel onderdeel uit van het lesprogramma en je krijgt in diverse lesblokken teken-, schets- of ontwerpopdrachten. Mensen met tekenervaring hebben over het algemeen al inzicht en bedrevenheid in bijv. perspectief en ruimtelijke verhoudingen, hetgeen het uitvoeren van een dergelijke opdracht vergemakkelijkt.

Als ik een cursus heb gevolgd, word ik dan automatisch toegelaten tot de opleiding?
Nee, een cursus is geen vooropleiding en garandeert dus geen toelating tot de opleiding. Wel is onze ervaring dat cursisten die de cursus Basis Styling hebben gevolgd, een grotere kans maken om toegelaten te worden. Veel cursisten volgen een cursus om uit te vinden of de opleiding eventueel geschikt voor ze is, of ze het leuk vinden, of ze het niveau aan kunnen, etc.

Welke opleiding komt in aanmerking voor een OV-Chipkaart en Studiovoorschot?
De Bachelor Allround Styling is geaccrediteerd door de overheid, dit houdt in dat je een studiovoorschot aan kunt vragen via DUO en een OV-chipkaart.
De deeltijdopleidingen zijn niet geaccrediteerd.

Is Artemis een erkende hbo-instelling?
Het instituut Artemis is in september 2009 door het Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap aangewezen als instelling voor Hoger Beroepsonderwijs. Hierop volgend is in maart 2010 de bachelor opleiding Allround Styling geaccrediteerd tot erkende hbo- bachelor. In december 2014 heeft de audit opnieuw een zeer positieve uitslag opgeleverd. Studenten die de Bacheloropleiding volgen krijgen dus met hun afstuderen een erkend hbo-diploma. Academie Artemis is en blijft een particulier opleidingsinstituut. Dit betekent dat de opleidingen niet door de overheid worden bekostigd en dat het collegegeld dus hoger is dan het collegegeld voor bekostigd onderwijs.

Door de accreditatie mag Artemis Styling Academie zich voortaan Academie Artemis – Hogeschool voor Styling noemen.

Hoeveel geld ben ik kwijt aan materiaalkosten?
Voor de Bachelor Allround Styling en de deeltijdopleidingen geldt dat de student bij aanvang van de studie eenmalig investeert in basismaterialen/mappen etc., die hij/zij de gehele studie nodig heeft. Daarnaast moet de student rekening houden met bijkomende kosten voor de aanschaf van tijdschriften, materialen, tentoonstellingenbezoek, etc. Als richtlijn voor de materiaalkosten adviseren we je om maandelijks ongeveer € 50,- á € 100,00 te reserveren. Uiteindelijk geldt voor zowel studenten van de Bachelor Allround Styling en de deeltijdopleidingen dat je maandbedrag wordt bepaald door jouw keuze voor kostbare of voordelige materialen en de hoeveelheid aan te schaffen vakbladen en tijdschriften.
De student dient een laptop te hebben voor het computeronderwijs.

Hoeveel geld ben ik kwijt aan boeken?
Styling is geen vak dat je door het lezen van tekst kunt leren, maar het is wel belangrijk om je theoretische kennis te verrijken. Voor de bachelor opleiding bestaat er een verplichte literatuurlijst en worden er enkele readers verstrekt. Voor de deeltijdopleiding geldt dat studenten naast de door de academie verstrekte readers zelf verantwoordelijk zijn voor literatuur en overige vakinformatie, zoals tijdschriften. De Basiscursus Styling werkt met readers en opdrachten, waar de cursisten aan moeten werken.

Ik wil graag een laptop aanschaffen, maakt het uit welke ik neem? En welke programma’s moeten er op staan?
Het is belangrijk dat je over een laptop beschikt met een goede grafische kaart, een sterke processor (i7 of i5) en voldoende geheugen. Iedere computerspeciaalzaak kan je hierin goed adviseren. Geef hierbij aan dat je met vormgevingsprogramma’s gaat werken zoals Photoshop, Indesign en Illustrator. Specifieke informatie over de benodigde software maakt je docent aan het begin van het jaar bekend. 

Wanneer zijn de lessen?
Voor informatie over lesuren en lesdagen zie de betreffende pagina van de opleiding en cursus.

Is het erg als je regelmatig lessen mist?
De opleidingen bij Artemis worden gegeven in modules, die elk afzonderlijk worden beoordeeld. Doordat het tempo heel hoog ligt, kun je maar weinig lessen missen. Eén van de criteria bij deze beoordelingen is je aanwezigheid; er wordt vereist dat je 80% van het lesblok bijwoont. Als je teveel afwezig bent, riskeer je dus een onvoldoende. Een teveel aan onvoldoendes leidt ertoe dat je niet bevorderd kunt worden naar het volgende studiejaar.
Om in aanmerking te komen voor een certificaat na afloop van een cursus, is een aanwezigheidspercentage van 80% vereist

Wordt tijdens de opleiding ook het vak Engels gedoceerd? Engels wordt niet als vak gedoceerd. Wij gaan er vanuit dat je een goede basis hebt. Wel wordt er zeer veel met Engelse vaktermen gewerkt en worden werkstukken of verslagen in het Engels geschreven. Het is dus van belang je beheersing van de Engelse taal op niveau te houden.

Worden de opleidingen en of cursussen ook in het Engels gegeven?
Nee, de basis doceertaal is Nederlands. Buitenlandse studenten zullen de Nederlandse taal aantoonbaar in voldoende mate moeten beheersen. Op een correcte taalbeheersing op hbo- niveau wordt nadruk gelegd.

Mijn dochter is 16 jaar, maar ze weet zeker dat ze styliste wil worden. Kan ze dan ook de opleiding bij jullie doen?
De gemiddelde leeftijd van de Artemis bachelorstudent ligt rond de 18 jaar. Het is niet uitgesloten dat iemand van 16 jaar geschikt is, maar het is buitengewoon jong. Bij het toelatingsgesprek worden bij alle studenten dezelfde criteria gehanteerd en wordt ook gekeken of iemand na vier jaar als zelfstandig stylist kan werken.

Voor de deeltijdopleiding is de nodige inhoudelijke bagage en zelfstandigheid in studiehouding vereist. Een student van 16 jaar heeft die in de praktijk nog te weinig. Het advies van de toelatingscommissie zal dan ook inhouden dat iemand in dat geval wordt aangeraden de bachelor opleiding te volgen.

Ik ben al wat ouder. Is de opleiding dan ook geschikt voor mij?
De gemiddelde leeftijd bij de deeltijdopleiding van Academie Artemis is 28 jaar. Stylistisch talent en originaliteit zijn in principe belangrijker dan leeftijd. Veel studenten geven tijdens de opleiding een wending aan hun carrière, ze gaan in op opdrachten uit de beroepspraktijk of veranderen van baan. De bachelor opleiding wordt met name gevolgd door (middelbare) schoolverlaters.

 

Update onderwijs

Update 14-01-2021, 13:00 uur

Beste studenten en docenten,

Het kabinet heeft op 12 januari jl. aangekondigd dat de huidige coronamaatregelen zullen worden verlengd. Dit houdt in dat tot 8 februari 2021 er geen fysieke onderwijsactiviteiten plaatsvinden en er sprake is van afstandsonderwijs bij hogescholen en universiteiten. Een uitzondering zal gelden voor studenten die examens, tentamens of toetsen afleggen, voor studenten die praktijkonderwijs volgen en voor kwetsbare studenten.

Geplande beoordelingen / schouwen zullen vanaf 1 februari a.s. op de academie mogen plaatsvinden. We houden hiervoor de bestaande maatregelen en hygiënevoorschriften in acht. Dus bij klachten thuisblijven, op de academie anderhalve meter afstand houden, verplicht een mondkapje dragen en regelmatig handen wassen. Beoordelingen die in januari plaatsvinden zullen nog wel volledig online worden gehouden. Degenen die dit betreft ontvangen hier nadere informatie over.

Mochten jullie vragen hebben over de studievoortgang, het onderwijs of zijn er persoonlijke omstandigheden; neem dan tijdig contact op met jullie onderwijs coördinator of studieloopbaanbeleider. Onze digitale deur staat voor jullie open en we gaan graag met jullie in gesprek. Ook hebben wij inmiddels al veel studenten mogen koppelen aan een Jaarmaatje of voor een Mentorgesprek (met ouderejaarsstudent) voor studietips en steun aan elkaar in deze uitdagende tijd. Mocht je hier behoefte aan hebben, neem contact op met Ellis Heijs: e.heijs@academieartemis.nl (assistent onderwijs coördinatie).

We zullen jullie via e-mail en de website op de hoogte blijven houden van nieuwe ontwikkelingen en maatregelen. Houd zelf ook goed de actuele maatregelen in de gaten op de website van het RIVM.

___________________________________________________________

Update 15-12-2020, 11:00 uur

Beste studenten & docenten van Academie Artemis,

In lijn met de maatregelen die het kabinet gisteren heeft genomen zal Academie Artemis met ingang van woensdag 16 december (morgen) volledig overstappen op online onderwijs. Op vrijdag 18 december a.s. zijn alle studenten uit geroosterd in verband met de kerstvakantie van 19 december t/m 3 januari. Na de kerstvakantie zullen de lessen verder online plaats vinden tot in ieder geval 17 januari a.s.. Alle studiejaren (zowel voltijd als deeltijd) ontvangen apart bericht over het aangepaste lesrooster van hun onderwijs coördinator.

We begrijpen dat we vanwege de nieuwe maatregelen een fase in gaan die wederom het onderwijs raakt. Gelukkig zijn we inmiddels zo ver dat we snel kunnen overschakelen op online onderwijs en daarmee alle lessen/beoordelingen plaats kunnen blijven vinden. De gezondheid en veiligheid van onze studenten, docenten en medewerkers staat altijd voorop, daarom vragen we jullie ook om nadrukkelijk de richtlijnen van het RIVM en het kabinet te volgen.

Voorlopig zullen we jullie via e-mail op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen en lees ook de updates op de website. Voor actuele informatie volg ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19 of https://www.rivm.nl/.

Ondanks alle beperkingen wensen wij jullie een fijne kerstvakantie en zien wij jullie graag weer in het nieuwe jaar.

Team Academie Artemis

____________________________________________________________________

Update 30-11-2020, 11:00 uur

Mondkapjesplicht in onderwijsinstellingen m.i.v. 1 december 2020

 1. Personen in een onderwijsinstelling of een andere ruimte die door een onderwijsinstelling voor onderwijsactiviteiten wordt gebruikt, dragen een mondkapje.

2. Het eerste lid geldt niet:

a. voor personen op een vaste zit- of staanplaats die deelnemen aan een onderwijsactiviteit of een onderwijsactiviteit verzorgen;

b. indien het dragen van een mondkapje een belemmering vormt voor deelname aan dan wel verzorging van een onderwijsactiviteit;

c. voor personeel van een onderwijsinstelling, indien deze een vaste zit- of staanplaats innemen.

3. Van een belemmering als bedoeld in het tweede lid, onder b, is in ieder geval sprake bij activiteiten met betrekking tot lichamelijke opvoeding, zang, toneel en dans.

____________________________________________________________________

Update 20-11-2020, 16:00 uur

Beste studenten & docenten van Academie Artemis,

De academie heeft afgelopen maanden veel aandacht besteed voor de effecten van corona(maatregelen) op studenten en zich maximaal ingespannen om het onderwijs (eindexamens, praktijkstage etc.) door te laten gaan. Ons uitgangspunt is om de nadelige effecten voor studenten van de coronamaatregelen zoveel mogelijk te beperken.

De situatie in het nieuwe studiejaar is anders dan in het begin van de coronacrisis: we zijn inmiddels beter ingespeeld op de nodige aanpassingen en er is gelukkig meer ruimte voor onderwijsactiviteiten. Tegelijkertijd blijft de werkdruk voor ons allemaal onverminderd hoog, en daarom is er behoefte aan duidelijkheid en perspectief bij iedereen.

Wij zetten een aantal aangepaste richtlijnen en maatregelen vanuit het Ministerie van Onderwijs – die voor jullie op dit moment van toepassing zijn – op een rij:

  • Voor het hoger onderwijs geldt dat er fysiek onderwijs aangeboden wordt waar basisregels gevolgd kunnen worden. Dit geldt vanaf risiconiveau waakzaam tot en met zeer ernstig. Alleen tijdens een Lockdown zal er volledig overgestapt worden op online onderwijs.
  • Onderwijsinstellingen besluiten zelf hoe zij de ruimte voor fysiek onderwijs benutten, met behoud van de 1,5 m afstand. Gezien de beperkte ruimte op onze academie is er een aangepast lesrooster opgesteld met ruimere openingstijden voor de lessen die op de academie (of op een externe locatie) plaatsvinden. Aanvullend op de fysieke lessen zal er nog online onderwijs worden verzorgd.
  • Er is geen maximale groepsgrootte voor onderwijsactiviteiten; ook niet voor examens, beoordelingen en onderwijs of veldwerk buiten de school, introductieactiviteiten, etc. Wel moet te allen tijde de 1,5 m maatregel toegepast worden.
  • De overheid geeft HBO eerste jaarstudenten meer de tijd om de BSA norm te halen.Voor jullie betekent dit dat het Bindend Studie Advies is opgeschort naar het tweede jaar; je Propedeuse kun je dus nu uiterlijk in het tweede jaar behalen. Wij zullen ons als academie inzetten om ook dit jaar studenten zo goed mogelijk te begeleiden en adviseren, wanneer de studie toch niet passend blijkt.

In deze onzekere tijd willen wij jullie zoveel mogelijk ruimte, perspectief en duidelijkheid bieden. We hebben daarom o.a. denktanks samengesteld met studenten die meedenken over mogelijkheden binnen het onderwijs in deze tijd. We hopen op deze manier de betrokkenheid en verbinding tussen de academie en studenten te behouden. Maar de veiligheid van studenten en medewerkers moeten wij blijven bewaken. Deze nieuwe maatregelen bieden dus geen garanties; als er landelijke maatregelen plaatsvinden kunnen de maatregelen die voor ons van toepassing zijn uiteraard ook weer aangepast worden.

Tot slot willen wij nog benadrukken dat de (digitale) deur altijd voor jullie openstaat. Mochten er issues, kwesties, vragen zijn, kom dan tijdig naar ons toe. We gaan en blijven graag met jullie in gesprek.

Wij hopen jullie op dit moment voldoende geïnformeerd te hebben en uiteraard houden we jullie op de hoogte van actuele ontwikkelingen!

Team Academie Artemis

____________________________________________________________________

Update 21-10-2020, 16:00 uur

Aan onze studenten en medewerkers,

Op dinsdagavond 13 oktober maakte het kabinet strenge maatregelen bekend waarmee de nieuwe opmars van het coronavirus gestopt moet worden. Hierbij willen wij jullie informeren over de stappen die wij zullen nemen.

Allereerst, het (hoger) onderwijs behoort tot de cruciale sectoren die van het kabinet meer ruimte krijgen dan elders. Het kabinet heeft besloten dat reizen per openbaar vervoer zoveel mogelijk beperkt moet worden maar wél toegestaan blijft voor noodzakelijke activiteiten. Het hoger onderwijs wordt tot die laatste categorie gerekend. Medewerkers en studenten kunnen dus gebruik blijven maken van het OV voor leren en werken. Voor alles geldt: de situatie kan weer veranderen als het kabinet daartoe aanleiding ziet.

De maximale groepsgrootte van 30 personen geldt niet voor het onderwijs, zolang iedereen op elk moment minstens anderhalve meter afstand van elkaar houdt en bij verplaatsing een mondkapje draagt. Stages kunnen in principe ook doorgaan, maar op de stageplek kunnen specifieke maatregelen van kracht zijn.

Echter, Academie Artemis is een kleine academie. Niet te vergelijken met andere hogescholen en wij kunnen die anderhalve meter niet garanderen als alle studenten en medewerkers tegelijkertijd aanwezig zijn. Daarom is er besloten om voor de voltijd opleiding het eerste deel van dit studiejaar 20-21 de ruimte te geven aan de eerstejaars. Vanaf week 44 (de week van 26 oktober) willen wij de ruimte bieden aan de voltijd tweedejaars studenten. De voltijd eerstejaars studenten zullen de komende periode online onderwijs volgen. Dit zal zijn voor een periode van in ieder geval vier weken, daarna zullen we de situatie en mogelijkheden weer opnieuw bekijken. De derdejaars hebben online afspraken rondom hun stage en de vierdejaars zullen online begeleid blijven worden. De deeltijdstudenten hebben les op een andere vaste dag in de week en hier zal het onderwijs weer voortgezet worden in de vorm zoals eerder van kracht was. Ook hier geldt bij alles: de situatie kan weer veranderen.

Online onderwijs en thuiswerken blijven de norm, maar op kleine schaal zullen we alles op alles zetten en de mogelijkheid bieden om ingeroosterd onderwijs en beoordelingen op locatie of op een plek buiten de academie te organiseren.

 

We bieden deze ruimte alleen zolang we de gezondheid van iedereen goed kunnen blijven waarborgen. Doe altijd een mondkapje op als je je verplaatst in onze gebouwen en houdt altijd en overal minimaal anderhalve meter afstand van elkaar. Houd je zelf aan de regels. En spreek elkaar daar op aan als iemand dat even vergeet.

 

Let goed op jezelf en op elkaar!

Het onderwijsteam van Academie Artemis

____________________________________________________________________

Update 14-10-2020, 12:00 uur

Aan onze studenten, docenten en medewerkers,

Op dinsdagavond 13 oktober heeft het kabinet nieuwe, strenge maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus bekendgemaakt. De academie onderzoekt welke overige consequenties de maatregelen van het kabinet hebben voor het onderwijs. Er wordt gekeken of er in de week van 26 oktober weer fysiek onderwijs gegeven kan worden, zij het in hele kleine groepen. De veiligheid van studenten en medewerkers staat daarbij altijd voorop. Vooralsnog zal de academie tot 23 oktober haar deuren gesloten houden.

Nadere berichtgeving volgt uiterlijk ,en zoals ook al eerder vermeldt in mail, op woensdag 21 oktober. Dit geldt voor zowel de voltijd opleiding als de deeltijdopleiding.

____________________________________________________________________

Update 30-09-2020, 13:00 uur

Aan onze studenten en docenten,

Ongetwijfeld hebben jullie de persconferentie van maandagavond gevolgd over de nieuwe aangescherpte maatregelen vanwege COVID 19. De verspreiding van het coronavirus is zorgwekkend, met name in Amsterdam, en we zullen allemaal ons gedrag moeten aanpassen om weer grip te krijgen op het virus. Daarnaast zijn er op dit moment diverse studenten die zich hebben ziek gemeld en of aan het wachten zijn op de uitslag van een test, omdat zij in aanraking zijn geweest met iemand die positief getest is op het corona virus.

De academie stelt de veiligheid en gezondheid van zowel student, docent als werknemer voorop en voelt zich daar ook verantwoordelijk voor. We hebben om deze reden het besluit genomen om vanaf morgen over te gaan op online onderwijs tot in ieder geval vrijdag 23 oktober. Alle studiejaren zullen apart door hun onderwijscoördinator worden geïnformeerd over wat dit voor gevolgen heeft voor bijvoorbeeld (tussen) beoordelingen.

Voor nu, pas goed op jezelf en op elkaar. We hopen jullie gauw beter nieuws te melden!

Team Academie Artemis

_________________________________________________________________________________________________ 

Update 25-08-2020, 13:00 uur

Protocol

Er is een protocol opgesteld omtrent de richtlijnen van het RIVM en het gebouw. Dit protocol is hier te vinden. Lees dit goed door voordat je naar de academie komt.

De inhoud van dit COVID19 protocol is opgesteld op basis van de maatregelen die door de Rijksoverheid zijn afgekondigd, de richtlijnen van het RIVM en het Samen veilig doorwerken protocol van de Rijksoverheid.

De gezondheid van de studenten, docenten en het onderwijsteam staat in dit protocol centraal. Doel van dit protocol is dat alle betrokkenen duidelijke informatie hebben over de wijze waarop de academie het fysieke onderwijs gedeeltelijk weer kan opstarten, zodat alle partijen op een veilige wijze binnen de richtlijnen op Academie Artemis aanwezig kunnen zijn.

Het spreekt voor zich dat de maatregelen die zijn genomen door het Kabinet en de richtlijnen van het RIVM en de GDD altijd moeten worden opgevolgd door alle betrokkenen.

Dit protocol zal indien noodzakelijk worden aangepast aan nieuwe richtlijnen die zullen worden gecommuniceerd aan alle betrokkenen.

Route Academie Artemis

____________________________________________________________________

Update 25-08-2020, 11:00 uur

Introductie eerstejaarsstudenten

In de persconferentie, donderdag 6 augustus, heeft het kabinet hogescholen en universiteiten opgeroepen om fysieke bijeenkomsten tijdens de introductieperiode voor eerstejaarsstudenten te beperken tot informatieve bijeenkomsten voor kleine groepen. Dit om verdere verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen.

Tijdens de introductie voor het academiejaar 2020/2021 zal het accent liggen op het wegwijs maken binnen de opleiding. Wegwijs op het gebied van de opleiding, de faciliteiten, de omgeving maar natuurlijk ook op het gebied van contact met medestudenten en docenten.

Al deze kleinschalige sessies worden georganiseerd op basis van de richtlijnen: ze zijn informatief van aard en de 1,5m richtlijn respecterend. Eerstejaarsstudenten worden per mail door het onderwijsteam op de hoogte gehouden over de gedetailleerde planning en aanpak.

____________________________________________________________________

Update 24-08-2020, 16:00 uur

Aan onze studenten en docenten

Binnenkort start het collegejaar weer. Via de email zullen jullie deze week alle informatie ontvangen betreft de start en het protocol. Het protocol zal ook eind deze week op de website te vinden zijn. Lees dit goed door voordat je naar de academie komt.

Ondanks dat wij ontzettend ons best doen om zoveel mogelijk fysiek onderwijs te gaan geven, gecombineerd met online lessen, willen we er op wijzen dat vanwege COVID-19 er altijd de mogelijkheid is dat wij onverwacht geheel moeten omschakelen naar online onderwijs. Als academie moeten wij de veiligheid van studenten en het team altijd waarborgen. Daarnaast moeten wij ons houden aan de richtlijnen van het RIVM.

Volg hiervoor de updates onder het kopje Corona Informatie, te vinden op de homepage van deze site. Daarnaast communiceren wij altijd per mail en deze website over ontwikkelingen, niet via social media. Houd je mail en de website dus altijd goed in de gaten.

___________________________________________________________________

Update 7-05-2020, 16:00 uur

Aan onze studenten

Na de laatste persconferentie van 28 april hebben we besloten om aan de slag te gaan met de nieuwe werkelijkheid in plaats van de volgende persconferentie af te wachten. Dat schept in ieder geval duidelijkheid naar jullie toe.

Een van de beslissingen die we hebben genomen is om het collegejaar online af te sluiten. Het duurt wellicht nog wel even voordat iedereen probleemloos met  het ov kan reizen en op de opleiding is het bijna onmogelijk om voldoende afstand te kunnen bewaren.

We vinden het heel jammer voor jullie dat het laatste deel van het collegejaar op deze manier eindigt, dit had niemand bij de aanvang van de studie kunnen bedenken. We hadden jullie een leuker eerste jaar van de opleiding gegund. Alles is in het werk gesteld om toch de lessen en de beoordelingen online door te laten gaan zodat jullie het eerste collegejaar kunnen afsluiten.

Mocht je vertraging hebben opgelopen die overduidelijk is toe te schrijven aan de corona crisis en heb je daardoor niet de vereiste 60 EC’s kunnen behalen die nodig zijn om naar het tweede jaar te over te gaan, dan krijg je uitstel om de norm van het bindend studieadvies in het volgende studiejaar te behalen. Dit is ter beoordeling van de decaan.

Met de laatste loodjes van dit collegejaar wensen we jullie heel veel succes. Vergeet ook niet te genieten van het mooie werk dat  jullie maken in corona tijd. Weet dat we er voor jullie zijn en klop bij problemen aan bij je decaan. We denken zo veel mogelijk in oplossingen.

Met vriendelijke groet,

Directie Academie Artemis

________________________________________________________________________

Aan aankomende studenten

We krijgen veel vragen over de aanmelding voor de opleidingen. Wij willen hierbij laten weten dat de mogelijkheid tot inschrijven is verruimd tot 1 september 2020.

________________________________________________________________________

Update 22-04-2020, 12:00 uur

Persconferentie minister-president

Gisteren heeft de minister-president enige versoepelde maatregelen afgekondigd (voor met name het basisonderwijs) en de verlenging van de meeste maatregelen tot voorlopig 20 mei bevestigd. Evenementen zijn zelfs niet toegestaan tot 1 september. Er is vooralsnog geen versoepeling aangekondigd voor het hoger onderwijs. Echter vandaag en morgen vindt er nog verder overleg plaats met de ministers en de Vereniging Hogescholen wat de maatregelen van gisteren betekenen voor het hoger onderwijs.

Mochten daar veranderingen in naar voren komen, dan houden we jullie, vanzelfsprekend, op de hoogte.

_____________________________________________________________________________

 

Update 3-04-2020, 10:00 uur

Aan aankomende studenten

Wij krijgen veel vragen over de toelatingen. Deze gaan digitaal door. Alle kandidaten die zich reeds hebben ingeschreven krijgen hierover zsm bericht.

Als je je hebt aangemeld voor de toelating ontvang je binnen 2 weken via de studentenadministratie een mail met duidelijke instructies, de opdrachten en een invulformulier plus een uitnodiging met een datum en een tijdstip van het online toelatingsgesprek met de commissie (uiteraard gaan wij secuur om met het ingezonden werk).

Verdere instructies over de toelatingsprocedure ontvang je via de studentenadministratie zodra je je hebt aangemeld voor de toelating. Heb je eerst nog vragen? Stel ze aan ons!

Nog een aantal veelgestelde vragen:

Tot wanneer kan ik me aanmelden voor een opleiding, voltijd of deeltijd? Verandert hier iets in door het corona virus?

In principe blijft de uiterste aanmelddatum gelijk, inschrijven raden wij, met name voor de voltijd opleiding, aan voor 1 april, maar uiterlijk voor 1 mei. Voor de deeltijd opleiding is er vaak wat meer ruimte. Inschrijven hiervoor kan ook na 1 april.

Ik heb binnenkort een toelating. Gaat dit door?

Ja, zoals eerder vermeldt zullen de toelatingen digitaal plaats gaan vinden. Kandidaten krijgen hierover bericht van de studentenadministratie.

Waar vind ik de toelatingsopdracht?

De toelatingsopdracht vindt je op de website onder het kopje inschrijvingen. Voor de toelating moet je drie opdrachten uitvoeren (de tekenopdracht doe je ook thuis).

Wie zijn er aanwezig bij de toelating?

Net zoals bij de fysieke toelating zal er een toelatingscommissie aanwezig zijn bij de digitale toelating. Uiteraard wordt je op tijd geïnformeerd wie er aanwezig zijn bij het gesprek.

__________________________________________________________________________

Update 1-04-2020, 16:00 uur

Onder verwijzing naar de mail van afgelopen woensdag: vooralsnog schorten wij alle fysieke lesactiviteiten op tot 28 april 2020. Dit conform de gegeven richtlijnen vanuit de overheid en RIVM. Telefonisch zijn wij niet bereikbaar en het gebouw is gesloten. Alle lessen vinden digitaal voortgang.

Voorlopig zullen we jullie via e-mail en deze website op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen. Voor actuele informatie volg ook: Rijksoverheid.

__________________________________________________________________________

Update 24-03-2020, 16:00 uur

Beste studenten BAS 1 en BAS 2,

er is vandaag een mail naar jullie gestuurd met informatie over de voortgang van het lesprogramma. Eerdere updates staan ook op de website onder kopje Corona Informatie. Wij zullen via social media niet inhoudelijk reageren op vragen over de voortgang. Daarvoor vragen wij echt aan jullie om ons te mailen. Wij ontvangen en lezen de mails, maar kunnen niet altijd meteen antwoorden, ook om misinformatie te voorkomen.

Wij van onze kant zullen alles in het werk stellen om jullie te informeren en de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen om te voorkomen dat jullie studievertraging oplopen. Echter, ook wij zijn gebonden aan de maatregelen. Daarbij willen we geen ad hoc beslissingen nemen die in een later stadium problemen zouden kunnen geven.

Wij snappen maar al te goed dat jullie met vragen zitten maar wij zullen er alles aan doen om de voortgang te borgen en kwalitatief goed onderwijs te bieden.

Wij weten dat jullie enorm betrokken zijn bij Artemis, alle lof daarvoor ❤️

Blijf vertrouwen hebben. Hou het goed, hou het gezond.

Namens het gehele Artemis team.

___________________________________________________________________________

Update 16-03-2020, 12:00 uur

Beste studenten en docenten,

Onder verwijzing naar de mail van afgelopen vrijdagmiddag: vooralsnog schorten wij alle fysieke lesactiviteiten op tot 6 april 2020. Dit conform de gegeven richtlijnen vanuit de overheid en RIVM. Telefonisch zijn wij niet bereikbaar en het gebouw is gesloten.

Het gestelde in bedoelde mail blijft van kracht met dien verstande dat voor de genoemde datum 30 maart nu 6 april gelezen dient te worden.

Voorlopig zullen we jullie via e-mail en deze website op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen. Voor actuele informatie volg ook: Rijksoverheid.

___________________________________________________________________________

Update 13-03-2020, 12:00 uur

(zie ook veelgestelde vragen hieronder)

Beste studenten, docenten en medewerkers van Academie Artemis,

De academie heeft besloten om vanaf vandaag tot en met 30 maart 2020 de fysieke onderwijsactiviteiten op te schorten. Dit is in lijn met de maatregelen die het kabinet gisteren heeft genomen.

We begrijpen dat we vanwege de nieuwe maatregelen een fase in gaan die ons onderwijs raakt. We werken aan het oplossen van mogelijke knelpunten die kunnen ontstaan door deze maatregelen en kijken daarbij naar alle activiteiten en processen van Academie Artemis, zowel in het onderwijs als in de bedrijfsvoering.

Uiteraard staat de gezondheid en veiligheid van onze studenten, docenten en medewerkers daarbij voorop, daarom vragen we jullie ook om nadrukkelijk de richtlijnen van het RIVM en het kabinet te volgen.

Wat betreft de studievoortgang; het collegejaar loopt tot 1 september. De academie gaat er vooralsnog vanuit dat het collegejaar daarvoor afgerond zal zijn.

Voorlopig zullen we jullie via e-mail op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen. Voor actuele informatie volg ook:  Rijksoverheid.

Met vriendelijke groet,

De directie

 

FAQ

AAN STUDENTEN EN DOCENTEN

Hoe gaat Academie Artemis  mij informeren over veranderingen in de richtlijnen?

Wij informeren studenten, docenten en medewerkers regelmatig bij grote aanpassingen via de email en deze website.

Wat doet Academie Artemis in het licht van de corona crisis?

Wij hebben een team geformeerd dat dagelijks meerdere malen afstemming heeft. Wij kijken niet alleen naar de situatie op dit moment, maar werken ook verschillende scenario’s uit om voorbereid te zijn op nieuwe ontwikkelingen.

Hoe zit het met de voortgang van de lessen?

De voortgang van de lessen is inmiddels digitaal opgepakt. Alle studenten krijgen op afstand les en digitaal onderwijs. Het fysieke onderwijs is opgeschort tot 28 april.

Hoe zit het met mijn studievoortgang?

Het collegejaar loopt tot 1 september. We gaan er vooralsnog vanuit dat het collegejaar daarvoor is afgerond.

 

 

 

VOOR AANKOMENDE STUDENTEN

Tot wanneer kan ik me aanmelden voor een opleiding, voltijd of deeltijd? Verandert hier iets in door het corona virus?

In principe blijft de uiterste aanmelddatum gelijk, inschrijven raden wij, met name voor de voltijd opleiding, aan voor 1 april. Voor de deeltijd opleiding is er vaak wat meer ruimte. Inschrijven hiervoor kan ook na 1 april.

Ik heb binnenkort een toelating. Gaat dit door?

Ja, zoals eerder vermeldt zullen de toelatingen digitaal plaats gaan vinden. Kandidaten krijgen hierover bericht van de studentenadministratie.

Waar vind ik de toelatingsopdracht?

De toelatingsopdracht vindt je op de website onder het kopje inschrijvingen. Voor de toelating moet je drie opdrachten uitvoeren (de tekenopdracht doe je ook thuis).

Hoe stuur ik de toelatingsopdracht op?

Je kunt je bestanden, nadat je bericht hebt gekregen van de studentenadministratie op welke datum de digitale toelating plaatsvindt, versturen via bijv. Wetransfer. Uiteraard gaan wij secuur met het ingezonden werk om.

Wie zijn er aanwezig bij de toelating?

Net zoals bij de fysieke toelating zal er een toelatingscommissie aanwezig zijn bij de digitale toelating. Uiteraard wordt je op tijd geinformeerd wie er aanwezig zijn bij het gesprek.