Hoofdkantoor Prinsengracht 400/ 1016 JB / Amsterdam
info@academieartemis.nl/ 020 – 689 51 00
Foto> @de.finibus (instagram)
Foto> @de.finibus (instagram)
Academie Artemis is de enige HBO opleiding voor Allround styling. Wij bieden de voltijd opleiding Bachelor Allround Styling en een deeltijdopleiding op HBO niveau aan richting interieur-, mode en mediastyling. Daarnaast verschillende modules.
Je wordt opgeleid tot een professionele stylist met een eigen signatuur en een eigen visie. Als stylist ben je gespecialiseerd in het herkennen en onderzoeken van trends, trendforecasting en conceptontwikkeling en het visualiseren hiervan voor het bedrijfsleven.
Na de opleiding ben je in staat je te positioneren in de beroepspraktijk.
Academie Artemis heeft een netwerk van meer dan 200 beroepsprofessionals die als gastdocent hun praktijkervaring, kennis van en passie voor het vak willen overbrengen aan onze studenten.
Dit maakt Academie Artemis tot een platform van vakkennis, praktijkervaring en passie voor het vak.
Academie Artemis is altijd geïnteresseerd in enthousiaste beroepsprofessionals die naast hun reguliere werkzaamheden in het beroepenveld op freelance basis gastlessen willen geven. Je wordt als gastdocent ingehuurd voor een lesblok in jouw vakgebied, variërend van 7 tot 10 weken.
Als voorwaarde stellen we dat je beschikt over aantoonbare ervaring in de beroepspraktijk en het werkveld (minimaal 4 jaar) en een afgeronde HBO opleiding.
Vind je het leuk en inspirerend om als gastdocent jouw kennis en kunde aan onze studenten over te dragen en voldoe je aan bovenstaande voorwaarden?
Stuur dan je CV en een korte motivatie naar:
docentenbureau@academieartemis.nl.
We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Om een indruk te krijgen van ons onderwijs, de academie en onze studenten raden wij je aan om één van onze Open Dagen te bezoeken.
More
image: Rosie Chomet
image: Rosie Chomet
Momenteel zijn er geen openstaande vacatures
MoreUpdate 26-02-2021, 14:00 uur
Ongetwijfeld hebben jullie inmiddels gehoord/gelezen over het Nationaal Programma Onderwijs, dat er met name op is gericht om studievertraging te voorkomen en het studiesucces en studentenwelzijn te ondersteunen.
De academie heeft zich vanaf het begin van de pandemie in maart 2020 enorm ingezet met extra uren en extra medewerkers om studievertraging te voorkomen met als resultaat dat een minimaal aantal studenten dat slechts een kleine achterstand heeft opgelopen. Studievertraging heeft zich nog niet voorgedaan. De eindexamens zijn zeer succesvol verlopen en onze derdejaarsstudenten hebben allemaal een volwaardige stageplaats kunnen vinden. Verder is de propedeuse opgeschort naar het tweede jaar en hoeven de eerstejaars dus niet alle 60 studiepunten in het eerste jaar te behalen.
Er is veel tijd en aandacht besteed aan de online uitvoering van het onderwijsprogramma en zodra het maar enigszins mogelijk was zijn de lessen fysiek hervat met inachtneming van de geldende overheidsmaatregelen. Wij vinden het dan ook heel jammer dat we alweer geruime tijd in deze strenge lockdown zitten en dat er helaas sprake blijft van afstandsonderwijs voor hogescholen tot en met 15 maart 2021.
Inmiddels verloopt het online onderwijs prima, maar er gaat natuurlijk niets boven fysiek onderwijs. Voor de kwetsbare studenten, praktijkonderwijs en studenten die examens moeten doen hebben wij wel mogelijkheden om fysiek aanwezig te zijn in overeenstemming met de overheidsmaatregelen.
Wij hebben enorm veel waardering voor jullie omdat wij zien dat er nog steeds gewoon hard gewerkt wordt ondanks dat de omstandigheden voor jullie verre van ideaal zijn. Achter de schermen werken ook wij heel hard aan een optimale uitvoering van het onderwijsprogramma en aan het studentenwelzijn. Door het veelvuldig inzetten van de studieloopbaanbegeleiders en onderwijscoördinatoren hebben we de studiebegeleiding behoorlijk geïntensiveerd en is ook het buddysysteem goed ontvangen. Al met al wordt er veel van jullie gevraagd en niet te vergeten, ook van onze docenten en het onderwijsteam.
Het niet bekostigd onderwijs maakt geen aanspraak op overheidsgelden; extra investeringen die gerelateerd zijn aan de Covid-19 pandemie bekostigt Academie Artemis zelf. Het op voorhand halveren van het collegegeld in 2022 is niet van toepassing op onze opleiding. De academie doet er alles aan om studievertraging te voorkomen en studentenwelzijn te bevorderen. Individuele situaties worden besproken en met maatwerk opgelost.
Onderstaande maatregelen gelden voor alle studenten, ook die van niet bekostigede instellingen:
Tenslotte; als je ergens mee zit, kom er dan (op tijd) mee. Als kleinschalige opleiding zijn wij heel wendbaar en wij denken altijd oplossingsgericht. We zijn er voor jullie. We kunnen niet wachten om jullie weer te zien; we missen de geur van lijm in de gang, jullie enthousiaste voetstappen op de trap en de bedrijvigheid in het gebouw. In de tussentijd, blijf aangehaakt bij ons, bij je medestudenten en probeer alles nog even uit de kast te halen.
Met vriendelijke groet en namens,
Team Academie Artemis
___________________________________________________________
Update 3-02-2021, 13:30 uur
Het kabinet heeft gister de huidige lockdown verlengd tot 2 maart a.s. De basisscholen en kinderdagverblijven gaan op 8 februari weer open, maar dat geldt niet voor het hoger onderwijs. Ook komende weken studeren en werken we dus thuis. Bij ons gelden voorlopig nog alleen de uitzonderingen die er tot nu toe ook al zijn; dit zijn studenten die examens, tentamens of toetsen afleggen, praktijkonderwijs volgen en kwetsbare studenten (zie [RIVM]RIVM).
Geplande beoordelingen / schouwen / meetmomenten zullen dus op de academie mogen blijven plaatsvinden. We houden hiervoor de bestaande maatregelen en hygiënevoorschriften in acht. Dus bij klachten thuisblijven, op de academie anderhalve meter afstand houden, verplicht een mondkapje dragen en regelmatig handen wassen. Jullie zullen hierover nadere informatie ontvangen vanuit jullie onderwijs coördinator.
Tot slot, we begrijpen heel goed dat dit een lastige tijd is. Dit geldt voor iedereen; studenten, docenten en onze medewerkers. Maar laten we ondanks deze onvoorspelbare tijd, toch positief blijven en hopen op betere tijden. Er is altijd ruimte om vragen te stellen, in gesprek te gaan en / of onzekerheden met elkaar te delen. Schroom niet om contact te nemen met jullie studieloopbaanbegeleider of je aan te melden voor een buddy of jaarmaatje.
Team Academie Artemis
___________________________________________________________
Update 14-01-2021, 13:00 uur
Het kabinet heeft op 12 januari jl. aangekondigd dat de huidige coronamaatregelen zullen worden verlengd. Dit houdt in dat tot 8 februari 2021 er geen fysieke onderwijsactiviteiten plaatsvinden en er sprake is van afstandsonderwijs bij hogescholen en universiteiten. Een uitzondering zal gelden voor studenten die examens, tentamens of toetsen afleggen, voor studenten die praktijkonderwijs volgen en voor kwetsbare studenten.
Geplande beoordelingen / schouwen zullen vanaf 1 februari a.s. op de academie mogen plaatsvinden. We houden hiervoor de bestaande maatregelen en hygiënevoorschriften in acht. Dus bij klachten thuisblijven, op de academie anderhalve meter afstand houden, verplicht een mondkapje dragen en regelmatig handen wassen. Beoordelingen die in januari plaatsvinden zullen nog wel volledig online worden gehouden. Degenen die dit betreft ontvangen hier nadere informatie over.
Mochten jullie vragen hebben over de studievoortgang, het onderwijs of zijn er persoonlijke omstandigheden; neem dan tijdig contact op met jullie onderwijs coördinator of studieloopbaanbeleider. Onze digitale deur staat voor jullie open en we gaan graag met jullie in gesprek. Ook hebben wij inmiddels al veel studenten mogen koppelen aan een Jaarmaatje of voor een Mentorgesprek (met ouderejaarsstudent) voor studietips en steun aan elkaar in deze uitdagende tijd. Mocht je hier behoefte aan hebben, neem contact op met Ellis Heijs: e.heijs@academieartemis.nl (assistent onderwijs coördinatie).
We zullen jullie via e-mail en de website op de hoogte blijven houden van nieuwe ontwikkelingen en maatregelen. Houd zelf ook goed de actuele maatregelen in de gaten op de website van het RIVM.
___________________________________________________________
Update 15-12-2020, 11:00 uur
In lijn met de maatregelen die het kabinet gisteren heeft genomen zal Academie Artemis met ingang van woensdag 16 december (morgen) volledig overstappen op online onderwijs. Op vrijdag 18 december a.s. zijn alle studenten uit geroosterd in verband met de kerstvakantie van 19 december t/m 3 januari. Na de kerstvakantie zullen de lessen verder online plaats vinden tot in ieder geval 17 januari a.s.. Alle studiejaren (zowel voltijd als deeltijd) ontvangen apart bericht over het aangepaste lesrooster van hun onderwijs coördinator.
We begrijpen dat we vanwege de nieuwe maatregelen een fase in gaan die wederom het onderwijs raakt. Gelukkig zijn we inmiddels zo ver dat we snel kunnen overschakelen op online onderwijs en daarmee alle lessen/beoordelingen plaats kunnen blijven vinden. De gezondheid en veiligheid van onze studenten, docenten en medewerkers staat altijd voorop, daarom vragen we jullie ook om nadrukkelijk de richtlijnen van het RIVM en het kabinet te volgen.
Voorlopig zullen we jullie via e-mail op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen en lees ook de updates op de website. Voor actuele informatie volg ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19 of https://www.rivm.nl/.
Ondanks alle beperkingen wensen wij jullie een fijne kerstvakantie en zien wij jullie graag weer in het nieuwe jaar.
Team Academie Artemis
____________________________________________________________________
Update 30-11-2020, 11:00 uur
1. Personen in een onderwijsinstelling of een andere ruimte die door een onderwijsinstelling voor onderwijsactiviteiten wordt gebruikt, dragen een mondkapje.
2. Het eerste lid geldt niet:
a. voor personen op een vaste zit- of staanplaats die deelnemen aan een onderwijsactiviteit of een onderwijsactiviteit verzorgen;
b. indien het dragen van een mondkapje een belemmering vormt voor deelname aan dan wel verzorging van een onderwijsactiviteit;
c. voor personeel van een onderwijsinstelling, indien deze een vaste zit- of staanplaats innemen.
3. Van een belemmering als bedoeld in het tweede lid, onder b, is in ieder geval sprake bij activiteiten met betrekking tot lichamelijke opvoeding, zang, toneel en dans.
____________________________________________________________________
Update 20-11-2020, 16:00 uur
De academie heeft afgelopen maanden veel aandacht besteed voor de effecten van corona(maatregelen) op studenten en zich maximaal ingespannen om het onderwijs (eindexamens, praktijkstage etc.) door te laten gaan. Ons uitgangspunt is om de nadelige effecten voor studenten van de coronamaatregelen zoveel mogelijk te beperken.
De situatie in het nieuwe studiejaar is anders dan in het begin van de coronacrisis: we zijn inmiddels beter ingespeeld op de nodige aanpassingen en er is gelukkig meer ruimte voor onderwijsactiviteiten. Tegelijkertijd blijft de werkdruk voor ons allemaal onverminderd hoog, en daarom is er behoefte aan duidelijkheid en perspectief bij iedereen.
Wij zetten een aantal aangepaste richtlijnen en maatregelen vanuit het Ministerie van Onderwijs – die voor jullie op dit moment van toepassing zijn – op een rij:
In deze onzekere tijd willen wij jullie zoveel mogelijk ruimte, perspectief en duidelijkheid bieden. We hebben daarom o.a. denktanks samengesteld met studenten die meedenken over mogelijkheden binnen het onderwijs in deze tijd. We hopen op deze manier de betrokkenheid en verbinding tussen de academie en studenten te behouden. Maar de veiligheid van studenten en medewerkers moeten wij blijven bewaken. Deze nieuwe maatregelen bieden dus geen garanties; als er landelijke maatregelen plaatsvinden kunnen de maatregelen die voor ons van toepassing zijn uiteraard ook weer aangepast worden.
Tot slot willen wij nog benadrukken dat de (digitale) deur altijd voor jullie openstaat. Mochten er issues, kwesties, vragen zijn, kom dan tijdig naar ons toe. We gaan en blijven graag met jullie in gesprek.
Wij hopen jullie op dit moment voldoende geïnformeerd te hebben en uiteraard houden we jullie op de hoogte van actuele ontwikkelingen!
Team Academie Artemis
____________________________________________________________________
Update 21-10-2020, 16:00 uur
Op dinsdagavond 13 oktober maakte het kabinet strenge maatregelen bekend waarmee de nieuwe opmars van het coronavirus gestopt moet worden. Hierbij willen wij jullie informeren over de stappen die wij zullen nemen.
Allereerst, het (hoger) onderwijs behoort tot de cruciale sectoren die van het kabinet meer ruimte krijgen dan elders. Het kabinet heeft besloten dat reizen per openbaar vervoer zoveel mogelijk beperkt moet worden maar wél toegestaan blijft voor noodzakelijke activiteiten. Het hoger onderwijs wordt tot die laatste categorie gerekend. Medewerkers en studenten kunnen dus gebruik blijven maken van het OV voor leren en werken. Voor alles geldt: de situatie kan weer veranderen als het kabinet daartoe aanleiding ziet.
De maximale groepsgrootte van 30 personen geldt niet voor het onderwijs, zolang iedereen op elk moment minstens anderhalve meter afstand van elkaar houdt en bij verplaatsing een mondkapje draagt. Stages kunnen in principe ook doorgaan, maar op de stageplek kunnen specifieke maatregelen van kracht zijn.
Echter, Academie Artemis is een kleine academie. Niet te vergelijken met andere hogescholen en wij kunnen die anderhalve meter niet garanderen als alle studenten en medewerkers tegelijkertijd aanwezig zijn. Daarom is er besloten om voor de voltijd opleiding het eerste deel van dit studiejaar 20-21 de ruimte te geven aan de eerstejaars. Vanaf week 44 (de week van 26 oktober) willen wij de ruimte bieden aan de voltijd tweedejaars studenten. De voltijd eerstejaars studenten zullen de komende periode online onderwijs volgen. Dit zal zijn voor een periode van in ieder geval vier weken, daarna zullen we de situatie en mogelijkheden weer opnieuw bekijken. De derdejaars hebben online afspraken rondom hun stage en de vierdejaars zullen online begeleid blijven worden. De deeltijdstudenten hebben les op een andere vaste dag in de week en hier zal het onderwijs weer voortgezet worden in de vorm zoals eerder van kracht was. Ook hier geldt bij alles: de situatie kan weer veranderen.
Online onderwijs en thuiswerken blijven de norm, maar op kleine schaal zullen we alles op alles zetten en de mogelijkheid bieden om ingeroosterd onderwijs en beoordelingen op locatie of op een plek buiten de academie te organiseren.
We bieden deze ruimte alleen zolang we de gezondheid van iedereen goed kunnen blijven waarborgen. Doe altijd een mondkapje op als je je verplaatst in onze gebouwen en houdt altijd en overal minimaal anderhalve meter afstand van elkaar. Houd je zelf aan de regels. En spreek elkaar daar op aan als iemand dat even vergeet.
Let goed op jezelf en op elkaar!
Het onderwijsteam van Academie Artemis
Update 14-10-2020, 12:00 uur
Op dinsdagavond 13 oktober heeft het kabinet nieuwe, strenge maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus bekendgemaakt. De academie onderzoekt welke overige consequenties de maatregelen van het kabinet hebben voor het onderwijs. Er wordt gekeken of er in de week van 26 oktober weer fysiek onderwijs gegeven kan worden, zij het in hele kleine groepen. De veiligheid van studenten en medewerkers staat daarbij altijd voorop. Vooralsnog zal de academie tot 23 oktober haar deuren gesloten houden.
Nadere berichtgeving volgt uiterlijk ,en zoals ook al eerder vermeldt in mail, op woensdag 21 oktober. Dit geldt voor zowel de voltijd opleiding als de deeltijdopleiding.
____________________________________________________________________
Update 30-09-2020, 13:00 uur
Ongetwijfeld hebben jullie de persconferentie van maandagavond gevolgd over de nieuwe aangescherpte maatregelen vanwege COVID 19. De verspreiding van het coronavirus is zorgwekkend, met name in Amsterdam, en we zullen allemaal ons gedrag moeten aanpassen om weer grip te krijgen op het virus. Daarnaast zijn er op dit moment diverse studenten die zich hebben ziek gemeld en of aan het wachten zijn op de uitslag van een test, omdat zij in aanraking zijn geweest met iemand die positief getest is op het corona virus.
De academie stelt de veiligheid en gezondheid van zowel student, docent als werknemer voorop en voelt zich daar ook verantwoordelijk voor. We hebben om deze reden het besluit genomen om vanaf morgen over te gaan op online onderwijs tot in ieder geval vrijdag 23 oktober. Alle studiejaren zullen apart door hun onderwijscoördinator worden geïnformeerd over wat dit voor gevolgen heeft voor bijvoorbeeld (tussen) beoordelingen.
Voor nu, pas goed op jezelf en op elkaar. We hopen jullie gauw beter nieuws te melden!
Team Academie Artemis
_________________________________________________________________________________________________
Update 25-08-2020, 13:00 uur
Er is een protocol opgesteld omtrent de richtlijnen van het RIVM en het gebouw. Dit protocol is hier te vinden. Lees dit goed door voordat je naar de academie komt.
De inhoud van dit COVID19 protocol is opgesteld op basis van de maatregelen die door de Rijksoverheid zijn afgekondigd, de richtlijnen van het RIVM en het Samen veilig doorwerken protocol van de Rijksoverheid.
De gezondheid van de studenten, docenten en het onderwijsteam staat in dit protocol centraal. Doel van dit protocol is dat alle betrokkenen duidelijke informatie hebben over de wijze waarop de academie het fysieke onderwijs gedeeltelijk weer kan opstarten, zodat alle partijen op een veilige wijze binnen de richtlijnen op Academie Artemis aanwezig kunnen zijn.
Het spreekt voor zich dat de maatregelen die zijn genomen door het Kabinet en de richtlijnen van het RIVM en de GDD altijd moeten worden opgevolgd door alle betrokkenen.
Dit protocol zal indien noodzakelijk worden aangepast aan nieuwe richtlijnen die zullen worden gecommuniceerd aan alle betrokkenen.
____________________________________________________________________
Update 25-08-2020, 11:00 uur
In de persconferentie, donderdag 6 augustus, heeft het kabinet hogescholen en universiteiten opgeroepen om fysieke bijeenkomsten tijdens de introductieperiode voor eerstejaarsstudenten te beperken tot informatieve bijeenkomsten voor kleine groepen. Dit om verdere verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen.
Tijdens de introductie voor het academiejaar 2020/2021 zal het accent liggen op het wegwijs maken binnen de opleiding. Wegwijs op het gebied van de opleiding, de faciliteiten, de omgeving maar natuurlijk ook op het gebied van contact met medestudenten en docenten.
Al deze kleinschalige sessies worden georganiseerd op basis van de richtlijnen: ze zijn informatief van aard en de 1,5m richtlijn respecterend. Eerstejaarsstudenten worden per mail door het onderwijsteam op de hoogte gehouden over de gedetailleerde planning en aanpak.
____________________________________________________________________
Update 24-08-2020, 16:00 uur
Binnenkort start het collegejaar weer. Via de email zullen jullie deze week alle informatie ontvangen betreft de start en het protocol. Het protocol zal ook eind deze week op de website te vinden zijn. Lees dit goed door voordat je naar de academie komt.
Ondanks dat wij ontzettend ons best doen om zoveel mogelijk fysiek onderwijs te gaan geven, gecombineerd met online lessen, willen we er op wijzen dat vanwege COVID-19 er altijd de mogelijkheid is dat wij onverwacht geheel moeten omschakelen naar online onderwijs. Als academie moeten wij de veiligheid van studenten en het team altijd waarborgen. Daarnaast moeten wij ons houden aan de richtlijnen van het RIVM.
Volg hiervoor de updates onder het kopje Corona Informatie, te vinden op de homepage van deze site. Daarnaast communiceren wij altijd per mail en deze website over ontwikkelingen, niet via social media. Houd je mail en de website dus altijd goed in de gaten.
___________________________________________________________________
Update 7-05-2020, 16:00 uur
Na de laatste persconferentie van 28 april hebben we besloten om aan de slag te gaan met de nieuwe werkelijkheid in plaats van de volgende persconferentie af te wachten. Dat schept in ieder geval duidelijkheid naar jullie toe.
Een van de beslissingen die we hebben genomen is om het collegejaar online af te sluiten. Het duurt wellicht nog wel even voordat iedereen probleemloos met het ov kan reizen en op de opleiding is het bijna onmogelijk om voldoende afstand te kunnen bewaren.
We vinden het heel jammer voor jullie dat het laatste deel van het collegejaar op deze manier eindigt, dit had niemand bij de aanvang van de studie kunnen bedenken. We hadden jullie een leuker eerste jaar van de opleiding gegund. Alles is in het werk gesteld om toch de lessen en de beoordelingen online door te laten gaan zodat jullie het eerste collegejaar kunnen afsluiten.
Mocht je vertraging hebben opgelopen die overduidelijk is toe te schrijven aan de corona crisis en heb je daardoor niet de vereiste 60 EC’s kunnen behalen die nodig zijn om naar het tweede jaar te over te gaan, dan krijg je uitstel om de norm van het bindend studieadvies in het volgende studiejaar te behalen. Dit is ter beoordeling van de decaan.
Met de laatste loodjes van dit collegejaar wensen we jullie heel veel succes. Vergeet ook niet te genieten van het mooie werk dat jullie maken in corona tijd. Weet dat we er voor jullie zijn en klop bij problemen aan bij je decaan. We denken zo veel mogelijk in oplossingen.
Met vriendelijke groet,
Directie Academie Artemis
________________________________________________________________________
We krijgen veel vragen over de aanmelding voor de opleidingen. Wij willen hierbij laten weten dat de mogelijkheid tot inschrijven is verruimd tot 1 september 2020.
________________________________________________________________________
Update 22-04-2020, 12:00 uur
Gisteren heeft de minister-president enige versoepelde maatregelen afgekondigd (voor met name het basisonderwijs) en de verlenging van de meeste maatregelen tot voorlopig 20 mei bevestigd. Evenementen zijn zelfs niet toegestaan tot 1 september. Er is vooralsnog geen versoepeling aangekondigd voor het hoger onderwijs. Echter vandaag en morgen vindt er nog verder overleg plaats met de ministers en de Vereniging Hogescholen wat de maatregelen van gisteren betekenen voor het hoger onderwijs.
Mochten daar veranderingen in naar voren komen, dan houden we jullie, vanzelfsprekend, op de hoogte.
_____________________________________________________________________________
Update 3-04-2020, 10:00 uur
Wij krijgen veel vragen over de toelatingen. Deze gaan digitaal door. Alle kandidaten die zich reeds hebben ingeschreven krijgen hierover zsm bericht.
Als je je hebt aangemeld voor de toelating ontvang je binnen 2 weken via de studentenadministratie een mail met duidelijke instructies, de opdrachten en een invulformulier plus een uitnodiging met een datum en een tijdstip van het online toelatingsgesprek met de commissie (uiteraard gaan wij secuur om met het ingezonden werk).
Verdere instructies over de toelatingsprocedure ontvang je via de studentenadministratie zodra je je hebt aangemeld voor de toelating. Heb je eerst nog vragen? Stel ze aan ons!
Nog een aantal veelgestelde vragen:
Tot wanneer kan ik me aanmelden voor een opleiding, voltijd of deeltijd? Verandert hier iets in door het corona virus?
In principe blijft de uiterste aanmelddatum gelijk, inschrijven raden wij, met name voor de voltijd opleiding, aan voor 1 april, maar uiterlijk voor 1 mei. Voor de deeltijd opleiding is er vaak wat meer ruimte. Inschrijven hiervoor kan ook na 1 april.
Ik heb binnenkort een toelating. Gaat dit door?
Ja, zoals eerder vermeldt zullen de toelatingen digitaal plaats gaan vinden. Kandidaten krijgen hierover bericht van de studentenadministratie.
Waar vind ik de toelatingsopdracht?
De toelatingsopdracht vindt je op de website onder het kopje inschrijvingen. Voor de toelating moet je drie opdrachten uitvoeren (de tekenopdracht doe je ook thuis).
Wie zijn er aanwezig bij de toelating?
Net zoals bij de fysieke toelating zal er een toelatingscommissie aanwezig zijn bij de digitale toelating. Uiteraard wordt je op tijd geïnformeerd wie er aanwezig zijn bij het gesprek.
__________________________________________________________________________
Update 1-04-2020, 16:00 uur
Onder verwijzing naar de mail van afgelopen woensdag: vooralsnog schorten wij alle fysieke lesactiviteiten op tot 28 april 2020. Dit conform de gegeven richtlijnen vanuit de overheid en RIVM. Telefonisch zijn wij niet bereikbaar en het gebouw is gesloten. Alle lessen vinden digitaal voortgang.
Voorlopig zullen we jullie via e-mail en deze website op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen. Voor actuele informatie volg ook: Rijksoverheid.
__________________________________________________________________________
Update 24-03-2020, 16:00 uur
Beste studenten BAS 1 en BAS 2,
er is vandaag een mail naar jullie gestuurd met informatie over de voortgang van het lesprogramma. Eerdere updates staan ook op de website onder kopje Corona Informatie. Wij zullen via social media niet inhoudelijk reageren op vragen over de voortgang. Daarvoor vragen wij echt aan jullie om ons te mailen. Wij ontvangen en lezen de mails, maar kunnen niet altijd meteen antwoorden, ook om misinformatie te voorkomen.
Wij van onze kant zullen alles in het werk stellen om jullie te informeren en de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen om te voorkomen dat jullie studievertraging oplopen. Echter, ook wij zijn gebonden aan de maatregelen. Daarbij willen we geen ad hoc beslissingen nemen die in een later stadium problemen zouden kunnen geven.
Wij snappen maar al te goed dat jullie met vragen zitten maar wij zullen er alles aan doen om de voortgang te borgen en kwalitatief goed onderwijs te bieden.
Wij weten dat jullie enorm betrokken zijn bij Artemis, alle lof daarvoor ❤️
Blijf vertrouwen hebben. Hou het goed, hou het gezond.
Namens het gehele Artemis team.
___________________________________________________________________________
Update 16-03-2020, 12:00 uur
Beste studenten en docenten,
Onder verwijzing naar de mail van afgelopen vrijdagmiddag: vooralsnog schorten wij alle fysieke lesactiviteiten op tot 6 april 2020. Dit conform de gegeven richtlijnen vanuit de overheid en RIVM. Telefonisch zijn wij niet bereikbaar en het gebouw is gesloten.
Het gestelde in bedoelde mail blijft van kracht met dien verstande dat voor de genoemde datum 30 maart nu 6 april gelezen dient te worden.
Voorlopig zullen we jullie via e-mail en deze website op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen. Voor actuele informatie volg ook: Rijksoverheid.
___________________________________________________________________________
Update 13-03-2020, 12:00 uur
(zie ook veelgestelde vragen hieronder)
Beste studenten, docenten en medewerkers van Academie Artemis,
De academie heeft besloten om vanaf vandaag tot en met 30 maart 2020 de fysieke onderwijsactiviteiten op te schorten. Dit is in lijn met de maatregelen die het kabinet gisteren heeft genomen.
We begrijpen dat we vanwege de nieuwe maatregelen een fase in gaan die ons onderwijs raakt. We werken aan het oplossen van mogelijke knelpunten die kunnen ontstaan door deze maatregelen en kijken daarbij naar alle activiteiten en processen van Academie Artemis, zowel in het onderwijs als in de bedrijfsvoering.
Uiteraard staat de gezondheid en veiligheid van onze studenten, docenten en medewerkers daarbij voorop, daarom vragen we jullie ook om nadrukkelijk de richtlijnen van het RIVM en het kabinet te volgen.
Wat betreft de studievoortgang; het collegejaar loopt tot 1 september. De academie gaat er vooralsnog vanuit dat het collegejaar daarvoor afgerond zal zijn.
Voorlopig zullen we jullie via e-mail op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen. Voor actuele informatie volg ook: Rijksoverheid.
Met vriendelijke groet,
De directie
Hoe gaat Academie Artemis mij informeren over veranderingen in de richtlijnen?
Wij informeren studenten, docenten en medewerkers regelmatig bij grote aanpassingen via de email en deze website.
Wat doet Academie Artemis in het licht van de corona crisis?
Wij hebben een team geformeerd dat dagelijks meerdere malen afstemming heeft. Wij kijken niet alleen naar de situatie op dit moment, maar werken ook verschillende scenario’s uit om voorbereid te zijn op nieuwe ontwikkelingen.
Hoe zit het met de voortgang van de lessen?
De voortgang van de lessen is inmiddels digitaal opgepakt. Alle studenten krijgen op afstand les en digitaal onderwijs. Het fysieke onderwijs is opgeschort tot 28 april.
Hoe zit het met mijn studievoortgang?
Het collegejaar loopt tot 1 september. We gaan er vooralsnog vanuit dat het collegejaar daarvoor is afgerond.
Tot wanneer kan ik me aanmelden voor een opleiding, voltijd of deeltijd? Verandert hier iets in door het corona virus?
In principe blijft de uiterste aanmelddatum gelijk, inschrijven raden wij, met name voor de voltijd opleiding, aan voor 1 april. Voor de deeltijd opleiding is er vaak wat meer ruimte. Inschrijven hiervoor kan ook na 1 april.
Ik heb binnenkort een toelating. Gaat dit door?
Ja, zoals eerder vermeldt zullen de toelatingen digitaal plaats gaan vinden. Kandidaten krijgen hierover bericht van de studentenadministratie.
Waar vind ik de toelatingsopdracht?
De toelatingsopdracht vindt je op de website onder het kopje inschrijvingen. Voor de toelating moet je drie opdrachten uitvoeren (de tekenopdracht doe je ook thuis).
Hoe stuur ik de toelatingsopdracht op?
Je kunt je bestanden, nadat je bericht hebt gekregen van de studentenadministratie op welke datum de digitale toelating plaatsvindt, versturen via bijv. Wetransfer. Uiteraard gaan wij secuur met het ingezonden werk om.
Wie zijn er aanwezig bij de toelating?
Net zoals bij de fysieke toelating zal er een toelatingscommissie aanwezig zijn bij de digitale toelating. Uiteraard wordt je op tijd geinformeerd wie er aanwezig zijn bij het gesprek.
More