Project// Startup Village // Oktober 2016

Hoe gaat de nieuwe ‘Startup Village’ in het Amsterdamse Science Park eruit zien? In welke vorm en met welke beleving gaat de inspirerende ‘startup community space’ ingevuld worden?

Met deze vraag gingen de 1 jaars deeltijdstudenten aan slag en ontwikkelde vernieuwende ruimtelijke concepten voor een coworking space, event space en 18 containers voor huurders. De organisatie van Startup village maakte een selectie , waarna in samenwerking met de studenten de concepten gerealiseerd worden op Science Park Amsterdam. Zien? In april 2017 wordt Startup village officieel geopend.

Studio by IKEA// Oktober 2016

Creëer een verassende, inspirerende en co creating community/platform rondom ‘STUDIO BY IKEA’ , zo luidde de opdracht voor de 1e jaars deeltijdstudenten.  De website en de online wereld moet dynamischer en beter aansluiten op de toekomstige wereld en behoeftes van de consument.

Daarnaast heeft IKEA experts in huis op het gebied van licht, kleur en materialen. Hoe breng je dit en de Zweedse producten op een inspirerende manier onder de aandacht?

Artemis studenten ontwikkelde verschillende oplossingen die van feedback werden voorzien door de Chief Editorial Content –  en Creative Content Leader van Ikea.

BAUT// April 2015

BAUT opende een pop-up in Amsterdam Zuid. BAUTZUID was een half jaar te vinden in de voormalige Citroën showroom op het Stadionplein in Amsterdam.
Studenten van Academie Artemis ontwikkelden verschillende concepten voor BAUTZuid. Onder andere een artwork en installatie voor de entree van Baut, een food video op maat welke tijdens de opening en eerste maanden live speelde en een jeansinstallatie. Daarnaast hingen er op grootformaat fotostyling projecten van Bachelor studenten.

Upgrade Sevagram i.s.m. Noun // 2015

Voor ouderenzorginstelling Sevagram ontwikkelden tweedejaars studenten Bachelor innovatieve  interieurconcepten.
Het project Upgrade Sevagram by Noun draait om nieuwe manieren van inrichten binnen zorginstellingen, welke bijdragen tot het nieuwe denken binnen de sector. Daarbij speelt participatie met bewoners en uitwisseling van kennis tussen oud en jong een belangrijke rol. Bovendien zijn het hergebruik van materialen en oude ambachten van belang. Een selectie van de ontwikkelde concepten door studenten worden daadwerkelijk geïmplementeerd.



Pop-up store Lost & Found// April 2014

Bureau Gevonden Voorwerpen van de NS ontvangt zo’n 80.000 gevonden voorwerpen per jaar. 45% wordt weer opgehaald door de eigenaar, voor de overige voorwerpen zoekt de NS altijd naar een duurzame oplossing. In dit kader is het project Lost & Found opgestart.
100 studenten 1e jaar Bachelor Allround Styling hebben van de gevonden voorwerpen van de NS nieuwe producten gemaakt. De producten waren 3 dagen te koop in de pop-up store op spoor 2 in Amsterdam. Het project werd opgepakt door verschillende media en honderden NS reizigers bezochten de winkel. Op dag 3 was winkel zo goed als uitverkocht: project geslaagd.

Lost & Found Project was in opdracht van NS / in samenwerking met bureau Kumpany en Academie Artemis.