Hoofdkantoor Prinsengracht 400/ 1016 JB / Amsterdam
info@academieartemis.nl/ 020 – 689 51 00
Styling/concept Demi van der Linden
Styling/concept Demi van der Linden
Academie Artemis leidt op voor de commerciële beroepspraktijk. Praktijkprojecten in directe samenwerking met het bedrijfsleven maken daarom een belangrijk onderdeel uit van de studie.
De bedrijfsprojecten starten in het tweede jaar van de bacheloropleiding Allround Styling en in het eerste jaar van de deeltijdopleidingen.
Botermerk Rama, in de Benelux verkocht onder de naam Blue Band, is voor de consument een bekend en vertrouwd merk dat wereldwijd wordt verkocht. De huidige marketinginspanningen van Unilever zijn gericht op de traditionele familiebenadering, maar Unilever wil ook graag een nieuwe jonge doelgroep bereiken, de Millenial.
Deeltijdstudenten van Artemis gaan aan de slag met de case waarbij een ruimteconcept wordt ontwikkeld en gevisualiseerd voor een pop-up store ter promotie van het vernieuwde botermerk Blueband gekoppeld aan de doelgroep Millenials.
2e jaars Bachelorstudenten kregen de opdracht een trendconcept te ontwikkelen voor het jaar 2020. Als uitgangspunt van het project diende de tentoonstelling in MoMu, met als thema ‘Het Huiselijk Utopia in de mode’, én het werk van Rik Wouters ter inspiratie.
Hoe gaat de nieuwe ‘Startup Village’ in het Amsterdamse Science Park eruit zien? In welke vorm en met welke beleving gaat de inspirerende ‘startup community space’ ingevuld worden?
Met deze vraag gingen de 1 jaars deeltijdstudenten aan slag en ontwikkelde vernieuwende ruimtelijke concepten voor een coworking space, event space en 18 containers voor huurders. De organisatie van Startup village maakte een selectie , waarna in samenwerking met de studenten de concepten gerealiseerd worden op Science Park Amsterdam. Zien? In april 2017 wordt Startup village officieel geopend.
Wie gaan er dadelijk wonen op de Zuidas? En hoe zorgen we dat de Zuidas een aantrekkelijke en leefbare plek wordt?
Ondanks dat de Zuidas bekend staat als kantoorgebied en werklocatie, zorgen de druk op de woningmarkt en de ideale ligging ervoor dat het gebied ook steeds populairder wordt om te wonen.
2e jaars Bachelor studenten presenteerden vandaag hierop hun visie en concepten aan de directie- en communicatie-afdeling van Project Zuidas! Creativiteit, durf en een frisse kijk werden als belangrijke pluspunten genoemd door de directie.
VICE is een wereldwijd mediabedrijf en marktleider in de productie en distributie van de beste online video content in de wereld. Gelanceerd in 1994 als een punk tijdschrift, heeft VICE nu 36 kantoren wereldwijd. VICE.COM; bestaat uit een internationaal televisie- en filmproductiestudio; een tijdschrift; een platenlabel; en een boekuitgeverij.
Na een inspirerende lezing van VICE, werkten studenten van de Bachelor Allround Styling verschillende formats uit voor filmpje van 1 minuut. Filmpjes van ongeveer een minuut, geschikt voor YouTube, virals, website, presentaties op groot scherm op onverwachte plekken, etc.
Om de toekomst van de hotellerie te kunnen doorgronden, vroeg Food Inspiration aan de 2e jaars Bachelor Allround Styling studenten van Artemis om het hotel van de toekomst te ontwerpen.
Onderzoek naar o.a. trends in de hotelbranche, trends in materialen, hotelbeleving en doelgroepen, werden vertaald naar innovatieve concepten zoals de Oxytox, Miniplus en Core Hotels.
Food Inspiration is een multimediaal inspiratieconcept, voor food- en hospitalityprofessionals. Foodinspiration bestaat uit een magazine en brengt trendreports uit.
Creëer een verassende, inspirerende en co creating community/platform rondom ‘STUDIO BY IKEA’ , zo luidde de opdracht voor de 1e jaars deeltijdstudenten. De website en de online wereld moet dynamischer en beter aansluiten op de toekomstige wereld en behoeftes van de consument.
Daarnaast heeft IKEA experts in huis op het gebied van licht, kleur en materialen. Hoe breng je dit en de Zweedse producten op een inspirerende manier onder de aandacht?
Artemis studenten ontwikkelde verschillende oplossingen die van feedback werden voorzien door de Chief Editorial Content – en Creative Content Leader van Ikea.
BAUT opende een pop-up in Amsterdam Zuid. BAUTZUID was een half jaar te vinden in de voormalige Citroën showroom op het Stadionplein in Amsterdam.
Studenten van Academie Artemis ontwikkelden verschillende concepten voor BAUTZuid. Onder andere een artwork en installatie voor de entree van Baut, een food video op maat welke tijdens de opening en eerste maanden live speelde en een jeansinstallatie. Daarnaast hingen er op grootformaat fotostyling projecten van Bachelor studenten.